Vasten goed voor het hart
Het risico op een hartaanval blijkt drastisch te dalen als men één dag per maand niet eet. De studie hiernaar is uitgevoerd door een universiteit in Utah (VS) onder de Mormonen die verplicht één dag in de maand niet mogen eten. Het risico op een hartaanval daalt dan dramatisch.
Daarna werkt het systeem weer efficiënter, aldus de onderzoekers. Iemand die zo’n dag per maand vast, blijkt een veertig procent lagere kans op een hartaanval te hebben. Al eerder was vastgesteld dat hartaanvallen onder Mormonen veel minder voorkomen dan bij anderen en nu is dus kennelijk de oorzaak gevonden.




