Kring-apotheek professionaliseert narrowcasting

Array

kring-apotheekMet de ondertekening van de samenwerkingsovereenkomst tussen Pharma Channel en Kring-apotheek BV is de instore communicatie van Kring-apotheken verder geprofessionaliseerd. Via in de apotheek aanwezige schermen wordt aan de bezoekers van de apotheek informatie aangeboden. Door het vertonen van zorggerelateerde informatie en attractieve commerciele boodschappen, wordt de wachttijdbeleving “verzacht”. Op deze wijze verstevigen de Kring-apotheken op innovatieve wijze hun leidende marktpositie.

Na een uitvoerige selectieperiode, die is afgerond met een spannende pilotfase, is Pharma Channel gekozen als  preferred supplier. Cruciaal voor deze keuze  waren de uitgebreide dienstverlening en de bewezen succesvolle aanpak. Zo gaat Kring-apotheek  gebruik maken van de webbased beheeromgeving, de servicedesk en de contentcreation afdeling van Pharma Channel.

Deze manier van communiceren heet in vaktermen narrowcasting, een communicatiemiddel waarmee specifieke informatie wordt uitgezonden naar één bepaalde doelgroep. Op het  scherm in de Kring-apotheek komen diverse vormen van informatie aan bod:  thematische onderwerpen,  nieuws en commerciele boodschappen.  De individuele apotheker kan ook eigen informatie toevoegen.

Rendementverbetering voor  Kring-apotheek
“Ik ben erg blij dat we onze dienstverlening aan de Kring-apotheken kunnen uitbreiden met narrowcasting,” zegt Peter de Jong, directeur van Kring-apotheek BV. “Zowel het belang van de formule, als dat van de individuele apotheker wordt prima behartigd in dit concept. Niet alleen het element van ‘wachttijdverzachting’, maar met name het verhogen van het rendement is belangrijk geweest in deze keuze.”

Pharma Channel ondersteunt bij profilering
“Ook wij zijn zeer verheugd met deze langdurige samenwerking”, omdat het ons in staat stelt relevante content te ontwikkelen en omdat het prima aansluit bij ons shared service concept,” aldus Erik Breeuwsma, directeur van Ad Channel B.V., de leverancier van Pharma Channel. “Wij willen de apotheker helpen om zich te profileren als zorgverlener. Daarom leggen wij de bezoeker van een apotheek uit wat de apotheker doet om hen van de beste zorg te voorzien en geven wij hen actuele gezondheidsgerelateerde informatie.”

Kring-apotheek BV is met ruim 320 aangesloten apotheken de grootste apotheekformule van Nederland.
Pharma Channel wordt momenteel in ruim 150 apotheken via LCD-schermen vertoond en wordt door deze samenwerking marktleider op het gebied van narrowcasting in apotheken in Nederland.

Bron:Kring-apotheek

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen