web analytics

MedicalFacts

MedicalFacts wordt mede mogelijk gemaakt met steun van:
astrazeneca 728 x 90 longpas
0

Positieve feedback op zorg te koop op internet

Guus Schrijvers, Oud-Hoogleraar Public Health & Gezondheidseconoom 22 April, 2012




Op 25 maart was op MedicalFacts het bericht “Arts lokt positieve website beoordelingen uit: wat vinden jullie hiervan?” te lezen.  Guus Schrijvers ontving tientallen reacties. Een aantal ervan besprak hij vorige week. Bas van Nispen werkt bij telemedicine bedrijf Ksyos. Zijn reactie volgt hieronder. Ik ken een bedrijf dat niets anders doet dan het (positief) beïnvloeden van zogenaamde ‘ratings and reviews’ op internet in opdracht van derden (meestal bedrijven). Als Philips een nieuw scheerapparaat lanceert, dan verzorgt dat bedrijf bijvoorbeeld dat alle positieve feedback razendsnel wordt getwitterd, gefacebookd, gelinkedind en ga zo nog maar even door. Daarnaast verzorgen zij het vakkundig en op wettelijk toegestane wijze verwijderen van alle negatieve feedback OF laten zij deze feedback (weer vakkundig) bestrijden/weerleggen door andere gebruikers van de handelswaar in kwestie. Tja, wat moet je daarvan vinden…? Wat ik in ieder geval geleerd heb (of het nou restaurants, dokters of scheerapparaten betreft), is dat de mening van een ‘gebruiker’ mij weinig zegt.

Dan vertrouw ik liever op ‘onafhankelijke’ beoordelingen van gerespecteerde instanties, al zijn die zeldzaam. ( …) Wat mij betreft kan je deze feedback negeren of je kan er tegen vechten (positieve feedback uitlokken). Beide opties vind ik prima. Aangezien het daarmee net zo onbetrouwbaar blijft als het voorheen al was.” Tot zover de reactie Bas van Nispen. Hiermee sluit ik de discussie over feedback op zorg via het internet af.




Comments are closed.

Login to your account

Can't remember your Password ?

Register for this site!

Protected by Sabre. 6787 aliens stopped.