Eigen Huis Domotica startup challenge

Competitie waarbij ondernemers ideeën op het gebied van domotica presenteren en leden van Vereniging Eigen Huis de winnaar bepalen.

Vereniging Eigen Huis is op zoek naar kleine bedrijven die een innovatief product of dienst voor huiseigenaren hebben ontwikkeld, maar dit nog niet aan de man hebben weten te brengen. Producten die te maken hebben met zorg, veiligheid, communicatie en brand- en inbraakveiligheid. Nieuwe technologie biedt prachtige kansen om een huis leefbaarder te maken.

Wat de Eigen Huis Startup Challenge anders maakt dan andere competities, is dat wij de kracht van onze 690 duizend leden benutten. Niemand weet beter waar huiseigenaren behoefte aan hebben dan huiseigenaren zelf. domotica1Daarom wil de vereniging deze huiseigenaren betrekken bij de selectie van het beste nieuwe domotica-initiatief. Leden kunnen stemmen op de ideeën waar zij thuis echt iets aan denken te hebben. Zo kan een briljant plan een kans krijgen om groot te worden.
Slimme thermostaten, zelfregulerende verlichting en een inbraakalarm dat communiceert met de alarmcentrale zijn al bekende voorbeelden van domotica.

Nieuwe initiatieven en start-ups in home automation schieten als paddenstoelen uit de grond. De geschiedenis leert echter dat een revolutionair nieuw product niet zomaar zijn weg naar de consument vindt.

Hoe werkt de Startup Challenge
De inschrijfperiode is inmiddels ingegaan. Een panel van experts op het gebied van innovatie en domotica beoordeelt de inzendingen en stelt een shortlist samen van zeven start-ups. De genomineerden presenteren zich online aan de leden van Vereniging Eigen Huis. Door te stemmen bepalen de leden drie finalisten. Een jury van experts kiest de uiteindelijke winnaar.

Prijzen
In juni ontvangen de drie finalisten elk een prijs. De hoofdprijs bestaat uit 58.000 euro aan publiciteit in media van Vereniging Eigen Huis. De vereniging maakt de winnende producten beschikbaar voor haar leden.

Alle informatie op www.eigenhuis.nl/startup

Bron: Vereniging Eigen Huis
Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen