Flevoziekenhuis enthousiast over online afspraken

0
283

Een proef bij 4 poliklinieken in het Flevoziekenhuis in Almere waarbij patiënten zelf digitaal afspraken kunnen maken en wijzigen, is volgens het ziekenhuis ‘meer dan geslaagd’. Het wordt voor alle poliklinieken ingevoerd.Sinds september kunnen patiënten van de poliklinieken dermatologie, gynaecologie, keel-, neus- en oorheelkunde en plastische chirurgie 24 uur per dag zelf hun afspraak maken via de website van het Flevoziekenhuis. Via een vragensysteem, @-pointment, worden ze naar de juiste specialist geleid. Online kan men dan zien wanneer er nog plaats is en wanneer het het beste uitkomt. Afhankelijk van de reden van het bezoek kunnen de patiënten ook digitaal vragenlijsten of patiëntenfolders als voorbereiding op de afspraak krijgen. Het systeem geldt voor zowel nieuwe afspraken als voor controleafspraken. @-pointment is bedoeld voor de eenvoudige afspraken. Alleen afspraken die digitaal zijn gemaakt, kunnen digitaal worden gewijzigd of geannuleerd. Het automatische afsprakensysteem ‘@-pointment’ is een door het Flevoziekenhuis met behulp van subsidies van de Europese Unie en de Gemeente Almere ontwikkelt idee om via Internet afspraken te maken. Het project wordt begeleidt door adviseurs van DaVinci Advies en Shared Values. De software is ontwikkeld door PinkRoccade Healthcare. Op 16 maart worden de resultaten aan de pers gepresenteerd.