Ik Kies Bewust-logo
ArrayAls eerste Nederlandse supermarkt komt PLUS binnenkort op de markt met de PLUS Voedingswijzer en het Ik Kies Bewust-logo op de verpakking van PLUS huismerkpro-ducten. Het gaat om PLUS Diepvries Sperziebonen die volgende week instromen. De PLUS Voedingswijzer en het Ik Kies Bewust-logo helpen de consument snel en gemak-kelijk een gezond product te kiezen.
De PLUS Voedingswijzer en het Ik Kies Bewust-logo passen bij PLUS, de supermarkt die aandacht heeft voor wat de consument écht belangrijk vindt. En daar hoort ge-zondheid zeker bij. PLUS is aangesloten bij de Stichting Ik Kies Bewust en zal het Ik Kies Bewust-logo op alle huismerkproducten plaatsen die aan de richtlijnen vol-doen. De richtlijnen betreffen criteria voor verzadigd vet, transvet, zout en sui-ker. Ook wordt – afhankelijk van het soort product – gekeken naar de hoeveelheid voedingsstoffen als vezels en vitamines. Het logo zal veel fabrikanten stimuleren om producten steeds gezonder te maken. Een streven dat PLUS van harte ondersteunt
PLUS gaat een stapje verder
Maar PLUS gaat nog een stapje verder. PLUS wil de consument zo goed mogelijk helpen een gezonde keuze te maken en heeft ervoor gekozen om eerlijk te zijn over wat er in het product zit. Daarom introduceert PLUS een voedingswijzer die informatie geeft over de vier belangrijkste voedingswaarden. PLUS is de eerste in Nederland die deze informatie op de voorzijde van de huismerkverpakking plaatst. De PLUS Voedingswijzer komt op alle relevante PLUS huismerkproducten en laat in één oogopslag de hoeveelheid calorieën, zout, suiker en vet per portie zien. De consument kan zo zelf bepalen of iets gezond is. Immers, voor de één is misschien de hoe-veelheid calorieën belangrijk, voor de ander kan het juist de hoeveelheid zout zijn.