Ik Kies Bewust-logo

Array

Als eerste Nederlandse supermarkt komt PLUS binnenkort op de markt met de PLUS Voedingswijzer en het Ik Kies Bewust-logo op de verpakking van PLUS huismerkpro-ducten. Het gaat om PLUS Diepvries Sperziebonen die volgende week instromen. De PLUS Voedingswijzer en het Ik Kies Bewust-logo helpen de consument snel en gemak-kelijk een gezond product te kiezen.

De PLUS Voedingswijzer en het Ik Kies Bewust-logo passen bij PLUS, de supermarkt die aandacht heeft voor wat de consument écht belangrijk vindt. En daar hoort ge-zondheid zeker bij. PLUS is aangesloten bij de Stichting Ik Kies Bewust en zal het Ik Kies Bewust-logo op alle huismerkproducten plaatsen die aan de richtlijnen vol-doen. De richtlijnen betreffen criteria voor verzadigd vet, transvet, zout en sui-ker. Ook wordt – afhankelijk van het soort product – gekeken naar de hoeveelheid voedingsstoffen als vezels en vitamines. Het logo zal veel fabrikanten stimuleren om producten steeds gezonder te maken. Een streven dat PLUS van harte ondersteunt

PLUS gaat een stapje verder
Maar PLUS gaat nog een stapje verder. PLUS wil de consument zo goed mogelijk helpen een gezonde keuze te maken en heeft ervoor gekozen om eerlijk te zijn over wat er in het product zit. Daarom introduceert PLUS een voedingswijzer die informatie geeft over de vier belangrijkste voedingswaarden. PLUS is de eerste in Nederland die deze informatie op de voorzijde van de huismerkverpakking plaatst. De PLUS Voedingswijzer komt op alle relevante PLUS huismerkproducten en laat in één oogopslag de hoeveelheid calorieën, zout, suiker en vet per portie zien. De consument kan zo zelf bepalen of iets gezond is. Immers, voor de één is misschien de hoe-veelheid calorieën belangrijk, voor de ander kan het juist de hoeveelheid zout zijn.

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen