Start Zorgmarketing Onderzoek 2007

Array

Het Zorgmarketingplatfom is op de website www.zorgmarketingonderzoek.nl een onderzoek gestart naar marketing in de gezondheidszorg.

Doel is het in kaart brengen van de stand van zaken van marketing in de gezondheidszorg. Managers en bestuurders van zorgaanbieders kunnen deelnemen aan het online onderzoek en krijgen de resultaten per email toegestuurd. De resultaten van het onderzoek worden gepresenteerd op 7 juni a.s. tijdens een bijeenkomst van het Zorgmarketingplatform met als thema “Zorgmarketing in de praktijk” .

Nieuw boek over “Zorgmarketing in de praktijk”

Bij uitgeverij Van Gorcum is het boek “Zorgmarketing in de praktijk” verschenen. Door toenemende marktwerking en kritischer wordende consumenten wordt ‘marketing’ steeds belangrijker voor organisaties in de gezondheidszorg. Zorgaanbieders moeten concurreren en nog beter inspelen op de wensen en behoeften van zakelijke en particuliere klanten. Zorgmarketing is daarbij een onmisbaar hulpmiddel. In Zorgmarketing in de praktijk passeren een groot aantal marketingthema’s de revue. Het boek geeft een actueel beeld van de stand van zaken van marketing in de gezondheidszorg en de uitdagingen waarvoor zorgaanbieders zich gesteld zien. Zorgmarketing in de praktijk is bestemd voor iedereen die zich bezighoudt of te maken krijgt met het opstellen en uitvoeren van marketingplannen in de gezondheidszorg. Het boek is geschreven door Sjors van Leeuwen, partner van het Zorgmarketingplatform. Het boek is verkrijgbaar via de website van www.vangorcum.nl

Bijeenkomst Zorgmarketingplatform op donderdag 7 juni 2007 met als thema “Zorgmarketing in de praktijk”.

Door toenemende marktwerking en kritischer wordende consumenten, wordt ‘marketing’ steeds belangrijker voor organisaties in de gezondheidszorg. Zorgaanbieders moeten concurreren en nog beter inspelen op de wensen en behoeften van zakelijke en particuliere klanten. Tijden zijn definitief veranderd en zorginstellingen moeten ondernemen om te overleven. Zorgmarketing is daarbij een onmisbaar hulpmiddel. Het Zorgmarketingplatform organiseert daarom op 7 juni a.s. een speciale bijeenkomst over het onderwerp ‘Zorgmarketing in de praktijk’. Managers uit de zorgpraktijk vertellen meer over hun marketingaanpak en marketingervaringen. Verschillende sprekers vertellen meer over de volgende onderwerpen:

– Hoe is de marketingfunctie ingericht binnen de organisatie?

– Wat waren/zijn de belangrijkste marketinguitdagingen en vraagstukken?

– Hoe heeft men dat aangepakt en wat zijn de bereikte resultaten?

– Wat waren obstakels, leerpunten, tips en trucs?

Daarnaast worden de resultaten gepresenteerd van Zorgmarketing Onderzoek 2007.

De bijeenkomst start om 16.00 en vindt plaats in Arnhem.

Meer informatie over de bijeenkomst en aanmelden kan op www.zorgmarketingplatform.nl

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen