Start Zorgmarketing Onderzoek 2007
ArrayHet Zorgmarketingplatfom is op de website www.zorgmarketingonderzoek.nl een onderzoek gestart naar marketing in de gezondheidszorg.
Doel is het in kaart brengen van de stand van zaken van marketing in de gezondheidszorg. Managers en bestuurders van zorgaanbieders kunnen deelnemen aan het online onderzoek en krijgen de resultaten per email toegestuurd. De resultaten van het onderzoek worden gepresenteerd op 7 juni a.s. tijdens een bijeenkomst van het Zorgmarketingplatform met als thema “Zorgmarketing in de praktijk†.
Nieuw boek over “Zorgmarketing in de praktijkâ€Â
Bij uitgeverij Van Gorcum is het boek “Zorgmarketing in de praktijk†verschenen. Door toenemende marktwerking en kritischer wordende consumenten wordt ‘marketing’ steeds belangrijker voor organisaties in de gezondheidszorg. Zorgaanbieders moeten concurreren en nog beter inspelen op de wensen en behoeften van zakelijke en particuliere klanten. Zorgmarketing is daarbij een onmisbaar hulpmiddel. In Zorgmarketing in de praktijk passeren een groot aantal marketingthema’s de revue. Het boek geeft een actueel beeld van de stand van zaken van marketing in de gezondheidszorg en de uitdagingen waarvoor zorgaanbieders zich gesteld zien. Zorgmarketing in de praktijk is bestemd voor iedereen die zich bezighoudt of te maken krijgt met het opstellen en uitvoeren van marketingplannen in de gezondheidszorg. Het boek is geschreven door Sjors van Leeuwen, partner van het Zorgmarketingplatform. Het boek is verkrijgbaar via de website van www.vangorcum.nl
Bijeenkomst Zorgmarketingplatform op donderdag 7 juni 2007 met als thema “Zorgmarketing in de praktijkâ€Â.
Door toenemende marktwerking en kritischer wordende consumenten, wordt ‘marketing’ steeds belangrijker voor organisaties in de gezondheidszorg. Zorgaanbieders moeten concurreren en nog beter inspelen op de wensen en behoeften van zakelijke en particuliere klanten. Tijden zijn definitief veranderd en zorginstellingen moeten ondernemen om te overleven. Zorgmarketing is daarbij een onmisbaar hulpmiddel. Het Zorgmarketingplatform organiseert daarom op 7 juni a.s. een speciale bijeenkomst over het onderwerp ‘Zorgmarketing in de praktijk’. Managers uit de zorgpraktijk vertellen meer over hun marketingaanpak en marketingervaringen. Verschillende sprekers vertellen meer over de volgende onderwerpen:
– Hoe is de marketingfunctie ingericht binnen de organisatie?
– Wat waren/zijn de belangrijkste marketinguitdagingen en vraagstukken?
– Hoe heeft men dat aangepakt en wat zijn de bereikte resultaten?
– Wat waren obstakels, leerpunten, tips en trucs?
Daarnaast worden de resultaten gepresenteerd van Zorgmarketing Onderzoek 2007.
De bijeenkomst start om 16.00 en vindt plaats in Arnhem.
Meer informatie over de bijeenkomst en aanmelden kan op www.zorgmarketingplatform.nl