Zorgverzekeraar Salland heeft in 2006 het motto ‘Samen zijn we Salland’ overtuigend handen en voeten gegeven

Zorgverzekeraar Salland heeft in 2006 het motto ‘Samen zijn we Salland’ overtuigend handen en voeten gegeven. Zo introduceerde Salland de Noaberbox, dé digitale ontmoetingsplek voor vrijwilligersorganisaties en particulieren met als voornaamste doel: hulp aan elkaar. Daarnaast heeft de verzekeraar met de eerste editie van de Week van de Zorg haar leden de gelegenheid gegeven een kijkje te nemen achter de schermen bij zorgverleners in de regio. Verder zijn initiatieven genomen om hulp voor de klant aan één loket te realiseren. Dit in nauwe samenwerking met o.a. gemeenten als regisseurs omtrent de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO).

De omzet op de zorgverzekeringen voor de ca. 87.000 leden verzekerden steeg tot 188 miljoen euro. De invoering van de basisverzekering heeft in 2006 geleid tot extra uitvoeringskosten. Aangezien Salland verzekeringen wel een marktconforme premie heeft neergezet, is hierdoor een verwacht eenmalig verlies geleden van 0,5 miljoen euro, waarbij voldoende solvabiliteit is behouden.

Salland verzekeringen scoorde in 2006 opnieuw goed bij haar leden. De eerste plaats in de klanttevredenheidsonderzoeken van Kies Beter en Independer is inmiddels een vaste plek.

Voor dit jaar verwacht Salland een positief resultaat. Naast het consolideren van de financiële positie blijft kwaliteit in zorg voor haar verzekerden én verbetering van de zorg in de regio de belangrijkste missie. Zo zal Salland met de Actie Zomerwandeling deze zomer een lans breken voor eenzame ouderen tijdens de zomervakantie. Deze actie is een vervolg op de Vergeet-me-niet-dag die werd georganiseerd om de aandacht te vestigen op het feit dat veel ouderen in de zomer alleen zijn, omdat hun naaste familie op vakantie is. En in november gaan in de tweede editie van de Week van de Zorg opnieuw de deuren van de zorgverleners open voor geïnteresseerden.


Rob

Recente artikelen