Jonge PSV fans doen aftrap zoncampagne met Sjonnie Shadow
ArrayVandaag heeft Sjonnie Shadow samen met 600 jeugdige PSV-fans de aftrap gedaan voor de zoncampagne. De theatervoorstelling over zon en spelen met Sjonnie Shadow in de hoofdrol ging deze middag in première bij de PSV Phoxy club.
Sjonnie gaf samen met PSV mascotte Phoxy en een groot aantal PSV-spelers ook het startsein voor de sponsorloop van de PSV Phoxy club. De enthousiaste jonge fans van de kersverse landskampioen hebben daarmee € 25.818 voor KWF Kankerbestrijding bijeengelopen.
Sjonnie Shadow
Tijdens de zomermaanden gaat Sjonnie Shadow op tournee met zijn eigen theatervoorstelling over zon en spelen. Kinderen leren zich zo spelenderwijs te beschermen tegen de zon. Deze gratis voorstelling trekt langs scholen, pretparken en andere zomerlocaties. Op de actiesite http://www.sjonnieshadow.nl kunnen kinderen en hun ouders/verzorgers terecht voor zonnetips, een huidtypetest, schaduwspelletjes en een prijsvraag.
Zoncampagne
Met de KWF-zoncampagne worden kinderen en hun ouders/verzorgers gestimuleerd om zich beter te beschermen tegen de zon. Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat dit hard nodig is: Ongeveer de helft van alle kinderen verbrandt minstens 1 keer per jaar door de zon; 1 op de 10 kinderen zelfs 3 keer of vaker. De kans op het krijgen van huidkanker op latere leeftijd neemt toe als iemand als kind vaker is verbrand.