Hulpmix.nl biedt nu ook hulp via e-mail

Array

Jongeren die ergens mee zitten kunnen vanaf vandaag ook mailen met hulpverleners op hulpmix.nl. Op de site kunnen jongeren over 100 onderwerpen informatie en tips vinden, vragen stellen aan andere jongeren én aan hulpverleners. De hulpverleners zijn niet alleen via de chat, maar nu dus ook via e-mail bereikbaar. Hulpmix.nl is een initiatief van vijf hulpverlenende instellingen, MOgroep, e-hulp.nl en jongerensites als marokko.nl.


Mailen

Op hulpmix.nl kunnen jongeren met kleine of grote problemen maandag tot en met vrijdag van 16  tot 18 uur chatten met hulpverleners. De hulpverleners zijn nu dus ook buiten deze tijden bereikbaar. Via een formulier op de website kunnen ze hun vraag of probleem voorleggen aan een hulpverlener. Deze worden door de weeks binnen 24 uur beantwoord, in het weekend binnen 48 uur. Indien de jongere er behoefte aan heeft kan hij of zij een aantal keren met dezelfde hulpverlener mailen.

’s Nachts

De Bascule, academisch centrum voor kinder- en jeugdpsychiatrie, is een van de instellingen achter hulpmix.nl. Jan van Driel, projectmanager zorginnovatie van de Bascule: “De meeste jongeren die ergens mee zitten kunnen dat prima zelf oplossen. Toch zijn er ook veel jongeren die er niet alleen uitkomen maar ook geen hulp zoeken. Omdat hulpmix.nl heel laagdrempelig is, hopen we die jongeren via internet wel te bereiken. Bij de chat zien we dat ze erg enthousiast zijn over de hulp die ze krijgen. Maar daar zijn we beperkt qua openingstijden. De e-mail is daarom een logische uitbreiding. Jongeren kunnen zo kiezen hoe ze met ons in contact willen komen en als ze ’s nachts niet kunnen slapen van het piekeren kunnen ze altijd hun verhaal bij ons kwijt.

Keuzevrijheid

Khalid Mahdaoui van marokko.nl: “We vinden het goed dat jongeren nu ook keuzevrijheid hebben hoe ze met de hulpverleners in contact kunnen komen. We zijn blij dat de meerderheid van de hulpverleners op hulpmix.nl van allochtone afkomst is. Op ons advies kunnen jongeren bij de e-mail ook aangeven of ze liever met een man of een vrouw mailen. Voor een deel van onze leden kunnen dat soort zaken het verschil zijn tussen wel of niet contact opnemen.

Het project online hulp voor multiculturele jongeren wordt mede gefinancierd door het VSBfonds en Stichting Kin­derpostzegels Nederland.

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen