Reports introduceert Cure & Care Inkoopmonitor

Reports heeft een dashboard ontwikkeld waarmee zorginstellingen en ziekenhuizen op eenvoudige en voordelige wijze in één oogopslag inzicht hebben in hun inkoopprocessen. Het dashboard combineert actueel aangeleverde informatie op financieel vlak met inkoopinformatie en inkoopdoelstellingen en presenteert deze managementinformatie in professionele grafieken, tabellen en indicatoren. Het dashboard geeft daarmee direct handvatten om processen te optimaliseren, kosten te besparen en beleid bij te sturen.
Lou Manders, manager facilitair bedrijf Stichting Sint Jacob, leest en schrijft met de Inkoopmonitor.
“Het zal duidelijk zijn dat daar waar inkomsten varieren, het financiele resultaat van de organisatie mede afhankelijk is van de kosten die worden gemaakt. Het is dan ook essentieel om over hoogwaardige informatie te beschikken waarmee sturing gegeven kan worden aan bedrijfsprocessen om het geprognosticeerde resultaat te kunnen blijven halen, rekeningen houdend met vele variabelen.” Uniek is de vorm waarin de inkoopmonitor wordt aangeleverd. Middels een beveiligd internetabonnement krijgt de gebruiker exclusief toegang tot de eigen organisatiegegevens. De gebruiker hoeft derhalve geen dure infrastructuur, hardware, software en training aan te schaffen om gebruik te maken van het dashboard. De inkoopmonitor bestaat uit de onderdelen budgetmanagement, procesmanagement, risicomanagement en leverancier/contractmanagement.

“Nu financiering in de cure en care sector wordt gekoppeld aan DBC’s of ZZP’s, wordt ook van de inkoopmanager een significante inspanning verwacht. Een zorggroep of ziekenhuis kan zeer veel geld besparen door efficient in te kopen, met behoud van kwalitatieve zorg”, aldus Bob van Dulken, directeur van Reports in Almere.

Op vrijdag 30 januari 2009 houdt Reports een rondetafel meeting in Almere voor inkoopmanagers in de zorg over de bijdrage van de inkoopmonitor aan het sturen op inkoopprocessen. Meer informatie: www.reports.nl

Over Reports
Reports is een toonaangevende onderneming, gestart op basis van jarenlange ervaring. Specialiteit van het bedrijf is het – op abonnementenbasis – aanleveren van management rapportages waarbij de kerncijfers tot stand komen op basis van beschikbare bedrijfsdata. Dagelijks vertrouwen meer dan 200 gebruikers op de rapportages welke succesbepalend zijn voor groei, kwaliteit en loyaliteit.

Reports neemt bedrijven hiermee de zorg voor beheer en onderhoud van een eigen infrastructuur en softwarelicenties uit handen. Algemeen directeuren, financieel directeuren en marketing, verkoop en inkoop managers hebben dankzij Reports de tijd om zich te richten op hun eigen taken. Reports maakt data toegankelijk. Het bedrijf richt zich op dienstverleners in de profit en non-profit sector vanaf 100 medewerkers. De duidelijke presentatie van de rapportages, afgestemd op de wensen van de opdrachtgever, voorkomt dat beleidsmakers zich bezig moeten houden met tijdrovend zoek-, verzamel- en opmaakwerk. Data wordt in één systeem opgeslagen. Alle informatie blijft historisch beschikbaar en kan via verschillende dimensies benaderd worden. Hierdoor ontstaat feitelijk inzicht op ieder gewenst (deel)vlak.

Over Stichting Sint Jacob
Stichting Sint Jacob is ontstaan uit drie achtereenvolgende fusies in 1995, 1997 en 2000. Stichting Sint Jacob telt acht locaties: twee verpleeghuizen en zeven zorgcentra. Sinds 2002 verleent Sint Jacob ook zorg aan clienten in de wijk. Hiervoor werd Jacob Thuis opgericht. Anno 2008 verlenen ongeveer 1500 medewerkers en 500 vrijwilligers zorg- en diensten aan circa 1300 clienten in de gemeenten Haarlem, Heemstede, Bloemendaal en Overveen.


Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen