Novo Nordisk B.V. benoemt Erik Lommerde tot algemeen directeur

2009: kennisoverdracht centraal om toekomst van diabetes te veranderen

Novo Nordisk B.V. heeft in Erik Lommerde (1970) de nieuwe algemeen directeur voor Nederland gevonden. Lommerde is officieel vanaf 1 januari de opvolger van Søren Niegel, die inmiddels begonnen is als Vice President Strategic Operations van Novo Nordisk in Zürich. Lommerde was al eerder werkzaam voor Novo Nordisk in Nederland en in het Verenigd Koninkrijk, onder andere als Specialistenbezoeker, Sales Manager en Sales & Marketing directeur.

Visie

Natuurlijk blijft Novo Nordisk zich ook onder Lommerde inzetten voor de behandeling van diabetes met moderne medicatie, geavanceerde toedieningssystemen en optimale diabeteszorg. Met de diverse Changing Diabetes initiatieven hoopt Novo Nordisk ook een blijvende bijdrage te leveren aan het veranderen van de toekomst van diabetes. Hiertoe zal Lommerde zich samen met de medewerkers van de Nederlandse vestiging voor een belangrijk deel gaan richten op educatie van behandelaren in de eerste- en tweedelijns zorg. Lommerde zal de komende periode veel contacten leggen en onderhouden met key opinion leaders, waaronder diabetesbehandelaren en belangenorganisaties.


Lommerde: “Voor 2009 is in ieder geval een van onze hoofddoelen om via kennisoverdracht en samenwerking het leven van mensen met diabetes te verbeteren en de toekomst van diabetes te veranderen.”


Erik Lommerde

Lommerde studeerde Medische Biologie aan de Universiteit van Amsterdam. Daarna behaalde hij de Master of Business Administration (MBA) aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam en volgde hij de postdoctorale opleiding Marketing IMD in het Zwitserse Lausanne. In 1993 startte hij zijn loopbaan bij Zambon Groep als artsenbezoeker, waarna hij in 1995 aan de slag ging bij Novo Nordisk als Specialistenbezoeker.


Binnen Novo Nordisk groeide Lommerde snel door naar de functie van Sales & Marketing directeur, waarna hij in 2002 bij Novo Nordisk UK & Ireland startte als Marketing directeur. In 2003 nam hij de uitdaging aan om een Europese vestiging van het Amerikaans Hutchinson Inc. op te zetten. Voordat Lommerde weer terugkeerde naar Novo Nordisk Nederland, had hij sinds 2007 zijn eigen bedrijf Lommerde B.V. waarin diabetes eveneens centraal stond.

Over Changing Diabetes

Novo Nordisk beschouwt het als haar missie om de toekomst van diabetes te veranderen. Om deze visie vorm te geven, heeft de organisatie het ‘Changing Diabetes’-programma ontwikkeld. Dit programma omvat diverse nationale en internationale initiatieven, die zich richten op communicatie met en voorlichting van mensen met diabetes, familie, vrienden, docenten, politici, artsen, zorgverzekeraars en andere betrokkenen. Met Changing Diabetes wil Novo Nordisk bereiken dat de behandeling van de ziekte, de diabeteszorg, de wijze waarop de maatschappij met de ziekte omgaat en de toekomst van diabetes veranderen en verbeteren. Meer informatie op: www.changingdiabetes.nl.


Over Novo Nordisk

Novo Nordisk is een farmaceutisch bedrijf op het gebied van diabeteszorg. Het bedrijf heeft een groot aanbod diabetesmedicatie en geavanceerde insulinetoedieningssystemen voor de behandeling van diabetes. Bovendien is Novo Nordisk toonaangevend op het gebied van stollingsstoornissen, groeihormoontherapie en hormonale substitutietherapie. Het hoofdkantoor is gevestigd in Denemarken; Novo Nordisk heeft meer dan 26.550 medewerkers in dienst in 80 landen, en brengt zijn producten op de markt in 179 landen. B-aandelen van Novo Nordisk zijn genoteerd aan de beurzen van Kopenhagen en Londen. ADR’s van Novo Nordisk zijn genoteerd aan de New York Stock Exchange onder het symbool ‘NVO’. Novo Nordisk B.V. is gevestigd in Alphen aan den Rijn en heeft 150 medewerkers. Meer informatie op: www.novonordisk.nl.

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen