Serenade voor aandacht hartgezondheid jeugd

Array

liefde, hart, valentijn, hartstichting, serenadeVandaag start Jump, het jeugdfonds van de Nederlandse Hartstichting, een campagne waarmee aandacht wordt gevraagd voor de hartgezondheid van de jeugd in Nederland. Dit doet Jump door Nederlanders hun eigen hart te laten voelen, onder het motto ‘Een gezond hart mag best wat sneller kloppen”. Met deze actie wil Jump Nederlanders op een positieve manier stil laten staan bij het belang van een gezond kinderhart.

Online serenade per mail
Aanhakend op Valentijnsdag biedt Jump de mogelijkheid om online een echte serenade met een persoonlijke boodschap te versturen aan je geliefde, een vriend/vriendin of iemand anders die veel voor je betekent. Want van liefde gaat je hart sneller kloppen.

Jongeren zingen serenades op straat
Op donderdag 12 februari verrassen zingende jongeren het winkelend publiek in een aantal grote steden met gepassioneerde serenades op straat om aandacht te vragen voor het werk van Jump.

Belang van een gezond kinderhart
Steeds meer kinderen en jongeren brengen hun hart in gevaar met ongezonde leefgewoontes. Op latere leeftijd kan dit leiden tot hart- en vaatziekten.
Het aantal kinderen in Nederland met overgewicht neemt de laatste jaren onrustbarend toe. Op dit moment heeft 1 op de 6 kinderen overgewicht. Uit recent onderzoek, mede gefinancierd door Jump, blijkt dat 83% van de jongeren in de veronderstelling is dat zij gezond leven, terwijl 47% zich ongezond gedraagt. Als we nu niets ondernemen, zal een hele nieuwe generatie vroeger dan hun ouders hart- en vaatziekten ontwikkelen.
Daarom probeert Jump op allerlei manieren de jeugd te verleiden nu al gezond te leven.

Daarnaast zet Jump zich in voor kinderen en jongeren met een aangeboren hartafwijking. Door te investeren in wetenschappelijk onderzoek en de kwaliteit van leven en zorg.

Vervolg van de campagne
In de loop van 2009 krijgt de campagne een vervolg waarbij Jump op verrassende wijze Nederland z’n hart laat voelen.

Bron: Heartjump!

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen