Mondverzorgingsschap biedt kansen voor drogist en apotheker

Array

mondverzorgingHet mondverzorgingsschap biedt nog veel potentieel voor drogisten en apotheken. Steeds meer mensen kiezen voor producten die specifiek inspelen op verschillende behoeften. Het gebruik van meerdere tandpasta`s per persoon is niets ongewoons. De industrie heeft de afgelopen jaren goed weten te anticiperen op deze trend. De mondverzorgingsmarkt groeide in 2008 in drug met 6,2%.

Volgens Martine van de Pol, category manager bij GSK GlaxoSmithKline, is nog extra categoriegroei te realiseren wanneer het schap wordt ingedeeld naar behoefte in plaats van naar functionaliteit. Bij zo`n indeling kan men beter inspelen op het onderscheid tussen `every day care` en het groeipotentieel `therapeutisch`. Een succesvolle nieuwe introductie van GlaxoSmithKline is de Between Teeth tandenborstel. Hiervan zijn er in Duitsland sinds de lancering in april vorig jaar meer dan 3 miljoen verkocht. GSK verwacht eenzelfde ontwikkeling in Nederland. Andere nieuwe introducties zijn Sensodyne Proglasur en Corega Fresh Cleanse.

Volgens Hans Troost, algemeen manager van Trophax, zouden drogisten specialisten naar de winkelvloer moeten halen om mensen ter plekke te adviseren over mondverzorging. Op dit gebied liggen nog enorme kansen. Ook de promotie van tandpasta kan volgens Troost nog beter.
Bron : Careality

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen