RIAGG Amersfoort besteedt helpdesk uit
ArrayRIAGG Amersfoort & Omstreken heeft voor de IT helpdesk de hulp ingeschakeld van ArchiLogiQ uit Nijkerk. Voor een periode van 6 weken worden telefoontjes naar de helpdesk aangenomen door het speciaal hiervoor ingerichte RIAGG Support Center. RIAGG Amersfoort & Omstreken heeft ongeveer 130 geautomatiseerde werkplekken, verdeeld over 2 locaties. Deze werkplekken worden beheerd en ondersteund door de eigen ICT afdeling. Vanwege grote werkdruk en het ‘storende element’ van de telefoon heeft RIAGG Amersfoort behoefte aan een vakkundige partij die de IT afdeling kan ontlasten op het gebied van de helpdesk.
Het ArchiLogiQ Support Center is mede ingericht om organisaties met een eigen IT afdeling te ontlasten door het geheel of gedeeltelijk overnemen van de IT helpdesk. Telefoontjes naar de (interne) helpdesk komen binnen op een apart telefoonnummer en worden altijd aangenomen door een van de ervaren Support Center Engineers.
Doordat de IT-medewerkers veel minder last hebben van tijdverslindende onderbrekingen, is het mogelijk om werkprocessen goed te structureren. Hierdoor kan effectiever gebruik gemaakt worden van de beschikbare tijd. Het ArchiLogiQ Support Center is tijdens kantooruren altijd bereikbaar. ArchiLogiQ zorgt bovendien voor bezetting tijdens vakantieperiodes of verlof in verband met ziekte.
De positieve bevindingen tot nu toe zijn voor RIAGG Amersfoort & Omstreken aanleiding om de huidige proef te verlengen, ditmaal voor alle werkdagen (maandag t/m vrijdag). Aansluitend aan de eerste proefperiode wordt de helpdeskfunctie voor een periode van vier weken volledig uitbesteed aan het ArchiLogiQ Support Center.