Ziekenvervoer van Azivo Zorgverzekeraar en Witte Kruis scoort hoog: 8,1!

Array

azivoUit recent onderzoek door een onafhankelijk bureau onder Azivo-verzekerden, is gebleken dat Azivo Zorgverzekeraar hoog scoort voor wat betreft de klanttevredenheid voor zittend ziekenvervoer: gemiddeld een 8,1. Een goede beoordeling. Driekwart van de respondenten geeft een 8 of hoger. Voor het vervoer van hun verzekerden heeft Azivo exclusieve afspraken gemaakt met het Witte Kruis.

Verzekerden zijn bij het taxibedrijf en Azivo vooral tevreden over de vriendelijkheid en deskundigheid van de medewerkers, het gemak bij het bestellen van een taxi en de correcte administratieve afhandeling. Azivo-verzekerden konden het taxibedrijf, de chauffeurs, de taxis, de taxiritten en de rol van de zorgverzekeraar afzonderlijk middels uiteenlopende stellingen beoordelen: van 1 (zeer negatief) tot en met 5 (zeer positief). Geen enkel onderdeel scoorde lager dan een 4,0.

De taxis en de chauffeurs behaalden met een 4,5 de hoogste score. De waardering blijkt onder andere uit: De taxis zijn deugdelijk (4,5), De chauffeurs rijden goed (4,6) en Er wordt geholpen met in- en uitstappen (4,6). De financile afhandeling door Azivo vindt iets meer dan de helft (53%) goed, ruim 35% zelfs uitstekend.

Aad de Groot, directeur van Azivo, zegt hierover: Wij zijn trots om te zien dat de gezamenlijke inspanningen van Azivo en het Witte Kruis worden gewaardeerd. Wij zijn tevreden, omdat onze klanten tevreden zijn. Uiteraard blijven we streven naar verbetering. Uit dit onderzoek blijkt dat bijna 85% van de gebruikers onder Azivo-verzekerden gebruikmaakt van het zorgvervoer van Witte Kruis. Wij willen uiteraard dat iedereen ons inschakelt zodra er behoefte ontstaat voor zorgvervoer, zodat wij onze verzekerden naar tevredenheid kunnen vervoeren van deur tot deur.

De doelstelling van het klanttevredenheidsonderzoek was tweeledig: het meten van de klanttevredenheid over zittend ziekenvervoer enerzijds en de kwaliteit van de dienstverlening van de vervoerders anderzijds. Op die manier ontstaat een volledig beeld van de beleving van de klant en kan de samenwerking met vervoersbedrijf Witte Kruis correct gevalueerd worden.

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen