Pink Ribbon Magazine 2009 vandaag gelanceerd
ArrayGeld voor borstkanker nog hard nodig
Hoofddorp, 21 september 2009 – Circle of Life. Dat is het inspirerende thema van de zesde editie van Pink Ribbon Magazine, de charity glossy van Sanoma Uitgevers. Met dit keer bijzondere aandacht voor borstkanker door verschillende culturen heen. De opbrengst van het 188 pagina’s dikke magazine – vanaf 22 september in de winkel voor € 4,99 – gaat voor het 6e jaar voor 100% naar Stichting Pink Ribbon.
Pink Ribbon Magazine wordt vandaag feestelijk gelanceerd in de Amsterdamse Bijenkorf door Pink Ribbon ambassadeur Quinty Trustfull. Het thema Circle of Life komt ook bij de lancering tot uiting. Pink Ribbon hoofdredacteur – en aankomend hoofdredacteur van MIND Magazine – Erika Arps: “Circle of Life roept emoties op zoals doorgeven, energie, kracht en verbondenheid. En dat sluit naadloos aan bij wat we met Pink Ribbon Magazine willen uitdragen.â€
Carice en Marlies
Wat brengt ‘Pink’ 2009? Een greep uit de inhoud:
– een openhartig interview met Carice van Houten, o.a. over haar hoofdrol in ‘Komt een vrouw bij de dokter’
– prachtige modereportage van zangeres/model Giovanca samen met ex-borstkankerpatiente Josephine
– vier bekende ontwerpsters, onder wie Marlies Dekkers en Joline Jolink, en hun speciaal voor Pink Ribbon Magazine ontworpen fashion item
– rondetafelgesprek over de impact van borstkanker in verschillende culturen
– emotionele verhalen van borstkankerpatienten en hun inner circle die als een roze draad door het hele magazine lopen.
Geheel belangeloos
Ook dit jaar hebben weer veel bekende en onbekende vrouwen – én mannen – geheel belangeloos aan het magazine meegewerkt. Voor en achter de schermen. De opbrengsten van de glossy komen geheel ten goede aan Stichting Pink Ribbon. De stichting heeft als doel het aantal mensen dat borstkanker krijgt te verminderen, vroege diagnose te bevorderen en de zorg voor de borstkankerpatient en hun naasten te verbeteren. Van de ruim 3,5 miljoen euro die Pink Ribbon Magazine de afgelopen vijf jaar heeft opgebracht, zijn vele belangrijke projecten in de strijd tegen borstkanker ondersteund en gerealiseerd.
Betere herstelkans
Vorig jaar leverde Pink Ribbon Magazine ruim 900.000 euro op. Dat geld wordt besteed aan psychosociale projecten voor borstkankerpatienten in negen ziekenhuizen. Die opbrengst hopen de makers dit jaar te evenaren. Want geld is nog altijd hard nodig. Nog steeds krijgt in Nederland één op de acht vrouwen borstkanker. Gelukkig zijn de behandel- en controlemethodes de laatste jaren zo verbeterd dat de kans op herstel enorm is toegenomen. Maar die herstelkans kan nog beter, en zeker ook de psychosociale zorg voor patienten – ook na de ziekte. Om dit te realiseren is meer bewustwording en meer geld nodig. Pink Ribbon Magazine 2009 helpt hierbij.
Meer info of bestellen: kijk op www.pinkribbonmagazine.nl.