Omega Pharma doet het beter dan verwacht

Array

Omega PharmaDe omzet van de farmadistributeur ging er 4 procent op vooruit.
Omega Pharma bereikte daarmee naar eigen zeggen een keerpunt na twee opeenvolgende kwartalen met een krimpende omzet. Vooral de Belgische activiteiten groeiden. Omega Pharma is gespecialiseerd in de distributie van gezondheids- en verzorgingsproducten die zonder voorschrift te koop zijn. De farmaceut wijt de stijging aan het voorzichtige economische herstel dat in het derde kwart plaatsvond. Als gevolg hiervan nam de vraag naar producten van Omega in West-Europa direct toe, met name in Belgie. De emerging markers lieten echter een teruglopende omzet zien, wat tegen de verwachtingen in is. Omega had juist gerekend op een toename van de omzet in deze landen. Hoewel het eerste kwartaal tegenviel, denkt de onderneming toch dat de jaaromzet dit jaar vergelijkbaar zal zijn met die van 2008.

De kwartaalomzet kwam uit op 189miljoen euro. ‘In het derde kwartaal werd het eerste prille economische herstel waargenomen, waarbij Omega Pharma in West-Europa onmiddellijk de vraag naar haar geoptimaliseerd productenassortiment zag toenemen’, staat in een persbericht.
De groei was het grootst in Belgie, waar de omzet met 15 procent toenam tot 54 miljoen euro. West-Europa als regio was goed voor een omzetstijging van 4 procent, maar Frankrijk incasseerde een krimp van 4 procent. In de opkomende landen zag Omega Pharma zijn omzet het afgelopen kwartaal met 8 procent verminderen.

Het bedrijf van de gedelegeerd bestuurder Marc Coucke verwacht dat de omzet over het volledige boekjaar in de buurt zal liggen van de jaaromzet van 2008, en dat ‘ondanks het zwakkere eerste semester’. In de eerste helft van 2009 daalde de omzet van Omega Pharma met 3procent.

.

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen