Meldactie tandartsen: wat gaat goed en wat kan beter?

Array

dentist“Een arts in opleiding heeft een kroon gezet, maar die lag er na 14 dagen alweer af. De herstelbehandeling was zwaarder en kostte meer, maar ik krijg nu van beide behandelingen een rekening. Wat kan ik doen?”

“Ik zit al jaren bij dezelfde tandarts. Nu is er een nieuwe praktijk dichter bij mij in de buurt geopend en daar ben ik vorige week voor het eerst geweest. Zij hadden nogal wat op te merken op de verrichtingen van mijn vorige tandarts. Hoe weet je nou eigenlijk of je tandarts goed is?”

Vandaag start het Meldpunt ConsumentendeZorg.nl een meldactie over tandartsenzorg. Hiermee hoopt het Meldpunt, dat deel uitmaakt van de Nederlandse Patienten Consumenten Federatie (NPCF), in beeld te krijgen hoe men de kwaliteit van de Nederlandse tandartsenzorg ervaart.

Wat vindt men goed aan de tandartsenzorg en wat kan beter? Is men tevreden over de behandelingen van de tandarts? En is de rekening duidelijk? De NPCF werkt samen met onder andere tandartsen aan kwaliteitscriteria. Met de resultaten van de meldactie kan de NPCF deze criteria afstemmen op de praktijk.

De meldactie loopt van 19 oktober tot 2 november. De vragenlijst is te vinden op www.consumentendezorg.nl. De resultaten worden over enkele weken bekendgemaakt.

Redactie Medicalfacts / Alida Budding - Hennink

Samen met mijn dochter Janine Budding verzorg ik dagelijks het online medisch nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant is. De rol en beleving van patiënt & Healthy Ageing, zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik heb jarenlang ervaring in diverse functies in thuiszorg.

2 thoughts on "Meldactie tandartsen: wat gaat goed en wat kan beter?"

  1. Tot twee jaar geleden had ik nooit last van tandsteen. Echter sinds de tandarts niet meer zelf tandsteen verwijderd en er een mondhygiënistes aangenomen zijn en de boel verbouwd is, heb ik ineens tandsteen… De mondhygiëniste krabt op een enkel plekje en hoppa, een vette rekening. Bovendien ben je ook nog eens extra tijd kwijt om naar haar te gaan.

    Geheel onbetrouwbaar. Het is wel duidelijk waar ze de dure auto’s en zeiljachten van betalen (waar de tijdschriften van in de wachtkamer liggen).

    1. Maar Henk, dan ga je toch gewoon naar een andere tandarts?

Comments are closed.

Recente artikelen