Congres: een tevreden zorgconsument begint met een tevreden zorgverlener

Array

NIMA gezondheidszorgprijsMet uitreiking NIMA Marketing in de Gezondheidszorgprijs 09
Hoe krijgen we meer tevreden klanten? Dat is een vraag die ook in de gezondheidszorg steeds meer wordt gesteld. Uit klanttevredenheidsstudies blijkt dat er een rechtstreeks verband is tussen tevreden medewerkers en tevreden klanten.

We kunnen er dus niet meer omheen. Personeelsbeleid is een belangrijk marketinginstrument. Ontdek tijdens dit congres dat marketing in de zorg verder gaat dan folders alleen en hoor als eerste wie de NIMA Marketing in de Gezondheidszorgprijs 09 wint. Inmiddels is bekend wie de drie finalisten zijn.

Programma
12.30Ontvangst
13.00 Opening door Louise Gunning, voorzitter Raad van Bestuur AMC
13.15Tevreden klanten door Jos Burgers
13.45 Hoe gebruik je personeelsbeleid als marketinginstrument? – Koppeling naar de dagelijkse praktijk a.d.h.v. stellingen
13.50Start eerste workshopronde (5 parallelsessies)
15.00Start tweede workshopronde (5 parallelsessies)
16.20 Finaleronde en uitreiking NIMA Marketingprijs
door Claudia Zuiderwijk, voorzitter Raad van Bestuur Tergooiziekenhuizen
17.10Afsluiting en borrel
Workshops Imago; een marketingvraagstuk? – Sjoerd Beumer, NVZ
Hoe kun je als zorgmarketeer de leerpunten van de branche-imagocampagne van NVZ vertalen naar je eigen organisatie?

Het ziekenhuis als magneet voor de beste zorgers – Marian Kaljouw, V&VN
In de VS zijn ze een groot succes, de ‘magnet hospitals’. Hoe kan het concept ook in Nederland succesvol worden?

Internal Branding in de praktijk: Positionering van merken in het publieke domein – Marc van Eck, Business Openers en Kees van Wijk, VVV
Internal Branding is het waarmaken van een merk in de dagelijkse praktijk. Leer van een praktijkvoorbeeld en formuleer een stappenplan voor je eigen organisatie.

Hoe tevreden is tevreden? – Guy van Liemt, Tevreden BV
De waarde van tevredenheidsonderzoeken en de koppeling tussen klanten en medewerkers ligt niet altijd voor de hand. Krijg inzichten in ‘tevredenheid’ en tips om gegevens uit onderzoeken praktisch toe te passen in beleid.

Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden – Maarten Fijnaut, Effectory
Effectory doet bij meer dan 60 ziekenhuizen in Nederland medewerkersonderzoek. Kom meer te weten over het verband tussen een tevreden zorgconsument en een tevreden zorgverlener.

Voor wie is dit congres bedoeld? Voor marketeers en klantgerichte professionals die grip willen krijgen op de marketing P van personeel in de zorg.
Kosten en locatie De kosten voor deelname aan het jaarcongres bedragen € 145 voor NIMA leden en € 290 voor niet-leden. De bijeenkomst vindt plaats bij het AMC in Amsterdam.
Aanmelden Meld je aan door op inschrijven te klikken. Alle informatie over dit evenement is te vinden op de NIMA evenementenpagina
Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen