Vlietland Ziekenhuis kiest met iSOFT voor Service aan Patiënt

Array

Nieuw_Vlietland_Ziekenhuis_SchiedamHet Vlietland Ziekenhuis in Schiedam gaat haar patientenservice verhogen met het iSOFT afsprakenportaal Broka. Via dit portaal kunnen patienten via internet afspraken inplannen. Zo is het ziekenhuis 24/7 bereikbaar via moderne internettechnologie. Administratieve handelingen aan de patientenbalie worden tot een minimum beperkt waardoor het ziekenhuisbezoek korter wordt en het doorlopen van de zorgketen optimaliseert. Win-win voor zowel ziekenhuis als patient.
De implementatie van de iSOFT afsprakenportaal BROKA past in het strategisch plan om het serviceniveau voor de patient verder te verhogen. Dit product wordt na implementatie ook aangesloten op ZorgDomein, waarmee een directe brug wordt geslagen naar verwijzende huisartsen. In de derde fase wordt het iSOFT Patienten Service Portaal ingezet waarmee patienten zich online kunnen inschrijven en afspraken inplannen.

Drempelverlagende oplossingen
Patienten kunnen via het Patienten Service Portaal onder andere zelf een anamnese formulier invullen ter voorbereiding op het preoperatief spreekuur of diabetesgerelateerde gegevens doorgeven. Het Vlietland Ziekenhuis verlaagt hiermee de toegangsdrempel voor zowel patient als externe verwijzer. Het gemak van de Patienten Service Portaal levert voor zowel patient als ziekenhuis grote tijdwinst op. De duur van het ziekenhuisbezoek daalt waardoor de doorlooptijd van de totale zorgketen optimaliseert. Waar mogelijk worden interne processen met deze oplossingen vereenvoudigd en beter ondersteund.

Directe verbinding met huisartsen
De  internettoepassing BROKA vormt een onderdeel van de iSOFT Afsprakensuite. BROKA bestaat uit een verwijzersportaal – bestemd voor afsprakenplanning en geprotocolleerde verwijzing door bijvoorbeeld huisartsen via internet – en een patientenportaal waarmee patienten 24/7 afspraken kunnen maken met het ziekenhuis. BROKA vormt ook een belangrijke rol in de integratie van huisartsen die patienten via ZorgDomein verwijzen en het afsprakensysteem, Afspraken V5, van het ziekenhuis.

Hoe werkt BROKA?
Wanneer een patient door de huisarts is doorverwezen kan deze vervolgens zelf het initiatief nemen voor het vervolg van zijn of haar behandeling. Door het door het Vlietland Ziekenhuis beschikbaar Afsprakenportaal kan de patient via internet alle dagen van de week een afspraak inplannen en eventueel wijzigen. Doordat de afspraak  niet meer bij de afsprakenbalie in het ziekenhuis plaatsvindt zal de werklast binnen het ziekenhuis verminderen en de patienttevredenheid door de snelle en onbureaucratische planningswijze vergroten.

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen