Reclameburo Combat gaat HPV vaccinatie promoten voor RIVM

0
225
HPV promotieMeisjes tussen de 13 en 16 jaar worden met een reclamecampagne gelokt om een prik te gaan halen tegen baarmoederhalskanker. Het RIVM heeft daarvoor een reclamebureau in de arm genomen. Bij de vorige campagne, in maart, was het resultaat teleurtstellend. Maar de helft van de meiden die opgeroepen waren, kwam opdagen. Een ouderwetse voorlichtingscampagne was de schuldige, zegt het RIVM. In de nieuwe campagne komt meer emotie te zitten. Ook gaat het RIVM meepraten op internetfora. Daarvoor worden onder meer huisartsen ingezet.

Een tweede kans om de mislukte communicatie tijdens de eerste vaccinatieronde eens goed te evalueren.

Op de website prikenbescherm.nl vind je alvast een voorproefje: persoonlijke filmpjes van ouders en deskundigen die hun eigen kijk op de vaccinatie geven. Je vindt er bijvoorbeeld het verhaal van schrijfster Marjan Berk die haar schoondochter in anderhalf jaar tijd aan baarmoederhalskanker verloor.

Op een verdubbeling van het aantal meisjes dat zich laat vaccineren, daar durft Coutinho vooralsnog niet op te hopen. Maar het zou al heel wat zijn als de herstart van de campagne in april een stuk rustiger kan verlopen en meer meisjes in staat zullen zijn om een goede, weloverwogen beslissing te nemen.

Vorig artikelAnd the winner is…
Volgend artikelRegionaal tuchtcollege: Zwolse huisartsen valt niets te verwijten
Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg2.0 zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden. Ik studeerde Fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de medische- , farmaceutische industrie en de gezondheidszorg. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. Ik ga jaarlijk naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.