UMC St Radboud heeft nieuwe website!

Modern, fris, helder, interactief en rijk aan informatie voor al onze doelgroepen. Vandaag om 12.00 uur is de nieuwe website van het UMC St Radboud live gegaan! Bestuursvoorzitter Emile Lohman verrichte de feestelijke lancering.
Ons nieuwe, digitale visitekaartje is hypermodern en bedient u, onze klant, optimaal. Of u nu patient, verwijzer, student, onderzoeker of geïnteresseerde bent. Eindeloos zoeken is voorbij. Iedereen komt snel en gemakkelijk op de plek waar hij wil zijn. Kleuren, foto’s, filmpjes en buttons helpen daarbij en fleuren het geheel ook nog eens op. De informatie zelf is overzichtelijk en helder geschreven.

Uitgangspunt
De bezoeker centraal, het Radboud dienend. Dat is het uitgangspunt van onze nieuwe site. Heeft u buikklachten? U zoekt bijvoorbeeld op `blindedarmontsteking’ om te kijken of uw klachten daarbij passen. Eerst bedenken bij welke afdeling uw klacht hoort, hoeft niet meer. De zoektermen die u als gebruiker ingeeft, uw kennis en informatiebehoefte zijn leidend. Dit geldt voor al onze klantgroepen.

Nieuw op de site zijn ook de testimonials waarin u leest is welke ervaringen patienten hebben in het Radboud. En het Kinderziekenhuis heeft een eigen `look and feel’ gekregen. Kinderen kunnen binnenkort bijvoorbeeld via 360-graden-beelden alvast een kijkje nemen in het ziekenhuis.

Drie ingangen
Onze site heeft drie ingangen. `Zorg’ voor de patient en alle andere groepen die betrokken zijn bij zorg. `Onderwijs’ biedt het complete opleidingsaanbod voor studenten, medici, verpleegkundigen en paramedici. Onder `Research’, het Engelstalige deel van de site, presenteren onze onderzoeksinstituten zich. Maar ook andere doelgroepen worden bediend. Zo zijn er speciale links voor verwijzers en journalisten. En een aantal bezoekersgroepen kan via de site op een afgeschermd deel komen, zoals patienten van digitale poli’s.

Vernieuwen

De website is nooit af. Ook na deze livegang blijven we vernieuwen, volgens de eisen van de tijd. Zo gaan we de komende periode aan de slag met interactiemogelijkheden als online afspraken maken, enquêtes en discussieplatforms. Ook koppelen we de site in de nabije toekomst aan diverse sociale media. Nu al zijn via YouTube en iTunes

video’s en vodcasts te bekijken. En we beschikken over een eigen twitteraccount dat nu al de meeste volgers heeft van de twitterende UMC’s.

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen