Abvakabo FNV start campagne ‘Je werk is het waard’

Array

Abvakabo FNV, de grootste vakbond in de zorg, start een campagne om haar imago te versterken en leden te werven. Met een nieuwe huisstijl en de pay off ‘Abvakabo FNV. Je werk is het waard’.

Imago
Werk in de zorg is waardevol voor jezelf en voor anderen. Vanuit die gedachte positioneert Abvakabo FNV zich als de invloedrijke partner die er is voor haar leden als het erop aankomt en hen ondersteunt bij persoonlijke uitdagingen in elke fase van hun loopbaan. Niet alleen een vakbond die acties voert en opkomt voor werknemers tijdens cao-onderhandelingen, reorganisaties en naar de politiek. Maar een bond die werknemers ook individueel ondersteunt in hun carrière. Met juridische hulp, loopbaanadvies, trainingen: Abvakabo FNV is er ‘in goede en slechte tijden, bij conflict en carrière’.

Ledenwerving
Het tweede doel van de campagne is nieuwe leden aantrekken. Een grotere achterban die de maatschappij weerspiegelt, betekent immers meer invloed. En dat kan de bond goed gebruiken in een tijd waarin de zorg onder druk staat door voorgenomen bezuinigingen, toenemende marktwerking en minder aandacht voor de client. Juist in deze onzekere tijden is het van groot belang om de waarde van werk in de zorg én Abvakabo FNV te laten zien. Lidmaatschap zou (weer) een vanzelfsprekendheid moeten worden voor iedereen die zijn of haar werk in de zorg en in de rest van de publieke sector waardevol vindt. Vanaf 19 april wordt de campagne gevoerd, onder andere via radio, internet, abri’s en posters.

Recente artikelen