Ik ga op vakantie en neem mee…

0
328

Op vakantie heb je naast je tandenborstel en zwemkleding waarschijnlijk ook medicijnen bij je, om kleine problemen snel en effectief op te lossen. Maar het kan natuurlijk voorkomen dat je professionele medische hulp moet inschakelen. Dit kan in het buitenland nog wel eens voor problemen zorgen, als een Fransman, Italiaan, Spanjaard, Duitser of Engelsman je vragend aankijkt als je probeert uit te leggen dat je plots buikpijn hebt na het eten van een lokaal gerecht, of je kind klaagt over oorpijn.

Daarom heeft het Pijnstiller Infocentrum een handig medisch vakantiewoordenboek gemaakt. De belangrijkste aandoeningen en (kinder)ziektes staan erin, net als nuttige termen bij spoedgevallen, plus een overzicht van symptomen, geneesmiddelen en lichaamsdelen. Alles in 5 talen: Spaans, Frans, Italiaans, Engels en Duits.

Het medisch vakantiewoordenboek is te downloaden op www.pijnstillerinfocentrum.nl
Het Pijnstiller Infocentrum wenst je een heerlijke en onbezorgde vakantie en hoopt natuurlijk dat je het medisch vakantiewoordenboek niet nodig hebt!

Over het Pijnstiller Infocentrum

Het Pijnstiller Infocentrum (PI) verstrekt informatie over vrij verkrijgbare pijnstillers. Hiermee wil het PI de kennis over deze middelen bij Nederlandse consumenten bevorderen, en zo bijdragen aan verantwoord gebruik hiervan. Dit doet zij onder begeleiding van de Wetenschappelijke Adviesraad bestaande uit:
– Prof. dr. Wouter Zuurmond, hoogleraar anesthesiologie, Vrije Universiteit Amsterdam
– Dr. Emile Couturier, neuroloog, Medisch Centrum Boerhaave in Amsterdam

– Drs. Rogier Franken, apotheker in Heemstede

– Drs. Ruben van Coevorden, huisarts in Amsterdam

Kijk voor meer informatie over pijnstillers en het Pijnstiller Infocentrum op www.pijnstillerinfocentrum.nl

Vorig artikelRegio Twente komt op voor Parkinsonzorg
Volgend artikelTweede vaccinatie nodig meningokokken C
Over Fleishman-Hillard Fleishman-Hillard Inc. is één van de grootste communicatieadviesbureaus ter wereld. Het bedrijf heeft zijn reputatie opgebouwd door met strategische communicatie te bieden wat opdrachtgevers het meest waarderen: zinvolle, positieve en meetbare impact op de resultaten van hun organisaties. Fleishman-Hillard staat bekend vanwege uitstekende klantservice en een sterke bedrijfscultuur die is gebaseerd op teamwerk, integriteit en persoonlijke betrokkenheid. Met het hoofdkantoor in St. Louis, werkt de onderneming via 80 eigen kantoren voor opdrachtgevers in Noord-Amerika, Europa (o.a. Amsterdam, Londen, Berlijn, Brussel, Parijs, Madrid, Milaan), Azië, Latijns Amerika, Australië en Zuid-Afrika. Meer informatie over Fleishman-Hillard is te vinden op: www.fleishman.com, www.fleishmaneurope.com, www.fleishman.nl. Fleishman-Hillard is onderdeel van Omnicom Group (NYSE: OMC). Omnicom is een wereldwijd toonaangevende speler op het gebied van advertising, marketing en corporate communicatie. Een variëteit aan Omnicom-netwerken en -bedrijven biedt reclame, strategische mediaplanning en -inkoop, direct- en promotional marketing, public relations en andere gespecialiseerde communicatiediensten aan meer dan 5.000 opdrachtgevers in 100 landen aan.