Ruilactie voor Fight cancer

Rinse Gijsman (23) en Henry van de Bovenkamp (29) startten afgelopen maand met Trade a Million een online ruilactie voor Fight cancer, het label van KWF Kankerbestrijding voor jong volwassenen. Iedereen kan meedoen met de actie en via de speciale website spullen ruilen tot ze hun doel hebben bereikt, van een paperclip één miljoen maken voor wetenschappelijk kankeronderzoek, voorlichting en patientenondersteuning.

Op www.tradeamillion.nl staan de verschillende ruilobjecten die een steeds hogere waarde moeten vertegenwoordigen. Op dit moment zijn dat bijvoorbeeld een €300,- Hills honden of kattenvoer, reischeque t.w.v. € 1.800,- en een schilderij geschilderd door de eerste selectie van Ajax. Maar Trade a Million ruilde bijvoorbeeld ook met Livestrong, de stichting van Lance Armstrong. Een shirt met handtekeningen van bekende wielrenners zoals Schleck, Gesink, Hondo, Basso en meer. De ruilactie wordt in het nieuwe jaar afgesloten met een veiling.
Iedereen kan meedoen
Particulieren kunnen via Trade a Million op een leuke manier bijdragen aan de strijd tegen kanker door een product te ruilen. En ze houden er zelf nog iets aan over ook. Voor bedrijven kan de website van Trade a Million dienen als communicatieplatform waarmee ze laten zien dat zij Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Na het ruilen plaatst Trade a Million het logo van het desbetreffende bedrijf op de website.

Love life. Fight cancer.
“We vinden het geweldig dat Trade A Million op deze originele en laagdrempelige wijze geld inzamelt voor Fight cancer. Jaarlijks krijgen 83.000 mensen de diagnose kanker te horen, dat zijn er 9 per uur. Geld voor wetenschappelijk onderzoek, voorlichting en patientenondersteuning is dan ook nog steeds hard nodig. Door middel van een ruilbijdrage maak je echt een verschil. Je ontvangt er niet alleen een mooi product voor terug, je steunt ook nog een heel belangrijk doel. Het zou fantastisch zijn als Trade A Million een miljoen euro kan halen aan het eind van het jaar. “ zegt Anne-Marije Haijtink, Brand en Marketing Manager KWF Kankerbestrijding / Fight cancer. Fight cancer is onderdeel van KWF Kankerbestrijding en biedt jong volwassenen een platform om zélf in actie te komen in de strijd tegen kanker.

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen