Fight cancer introduceert “het nieuwe collecteren”

Unieke weddenschap zorgt bij 100.000 online views voor gratis TV  zendtijd
4 februari aanstaande is het Wereld Kankerdag en staat alles in het teken van (de strijd tegen) kanker. Ieder jaar weer krijgen ongeveer  89.000 mensen de levensveranderende boodschap “je hebt kanker”.  Om zo breed mogelijk aandacht te trekken voor de enorme impact hiervan op een mensenleven, ontwikkelde Fight cancer een ” One Minute Movie”

Fight cancer  wil niets liever dan deze film  als commercial op TV  vertonen om zo een miljoenenpubliek te bereiken.  Budget aanwenden om de film op TV uit te zenden, past niet in het non-profit beleid van Fight cancer.  Een bijzondere uitdaging  met de televisiezender SBS6 leidt daarom tot de introductie van de 100.000 views collecte. Een nieuwe vorm van collecteren waarbij heel Nederland kan doneren met betrokkenheid in plaats van geld.

Op verschillende websites, blogs en Social Media kanalen kunnen Nederlanders de “one minute movie” deze hele week  bekijken. Bij 100.000 views belooft SBS6 de film als commercial voor een heel groot publiek uit te zenden op vrijdag 4 februari in de commercial break van de late editie van Shownieuws en de gehele week erna.  In vier dagen tijd, startend vanaf vandaag moeten er 100.000 views gerealiseerd worden. Fight cancer roept iedereen op om de film zelf te bekijken, te delen op sociale netwerken en online media en door te sturen naar iedereen die Fight cancer wil helpen om deze uitdaging tot een succes te maken.

Social Media collecte
Rondom Wereld Kankerdag op 4 februari hoopt Fight cancer potentiele donateurs op een niet eerder vertoonde wijze  te inspireren en aan te sporen hun sociale netwerk in te zetten.  Dennis van de Geest, ambassadeur van Fight cancer over deze nieuwe vorm van collecteren:  “Een view zou je kunnen zien als de munteenheid van waardering op Social Media. Het is duidelijk wat iemand moet doen. Bekijk ons filmpje en stuur hem aan zoveel mogelijk mensen door.  Elke keer als het filmpje bekeken wordt,  “doneren” ze betrokkenheid. Samen gaan we voor uitzending van deze prachtige one minute movie . Wij hopen dat heel Nederland ons helpt  in deze unieke uitdaging.”

One minute movie
De commercial illustreert op subtiele maar impactvolle wijze hoe de ziekte je leven van het  ene op het andere moment kan veranderen.  In een split second staan al je eerder gemaakte plannen op de helling. Het ene moment ben je nog bezig met plannen maken voor een nieuw huis of een volgende vakantie en het volgende moment valt dat allemaal stil omdat je kanker hebt. “De one minute movie”, geregisseerd door Lennart Verstegen, eindigt met: Love life. Fight Cancer, een boodschap waarin het draait om het leven en dit te omarmen. Veel mensen hebben belangeloos meegewerkt aan het filmpje, dat te bekijken is op o.a. www.fightcancer.nl.

Fight cancer strijdt voor minder kanker, meer genezing en een betere kwaliteit van leven. Als onderdeel van KWF Kankerbestrijding werft Fight cancer fondsen voor wetenschappelijk kankeronderzoek, voorlichting en patientenondersteuning en creeert bewustzijn over kanker onder jongvolwassenen.

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen