Consumentenbond: Top-10 ergernissen van artsen

Artsen ergeren zich vooral aan patienten die:

1. Hen wantrouwen;
2. Informatie achterhouden of niet eerlijk zijn;
3. Te veeleisend zijn;
4. Niet komen opdagen of te laat komen;
5. Brutaal zijn;
6. Teveel tijd claimen;
7. Te bemoeizuchtige familieleden hebben;
8. Mopperen of ontevreden zijn;
9. Onnodig doorverwezen willen worden naar een andere zorgverlener;
10. Persoonlijk slecht verzorgd zijn.

Bron: Consumentenbond

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

One thought on "Consumentenbond: Top-10 ergernissen van artsen"

  1. Top tien ergernissen van een patient:

    – niet serieus nemen;
    – niet duidelijk uitleggen;
    – geen duidelijke afspraken maken;
    – niet verder kijken dan het moment;
    – te weinig tijd hebben;
    – zich van te voren niet hebben ingelezen in het dossier;
    – verslagen veel te laat doorsturen;
    – niet goed rekening houden met de patient;
    – niet goed luisteren naar wat er vertelt word;
    – geen betrokkenheid tonen;

Comments are closed.

Recente artikelen