Effectory CQI geaccrediteerd

Array

Effectory CQI geaccrediteerd
Onlangs heeft Effectory, grote speler op het gebied van (intern) klantenonderzoek en  marktleider als het gaat om medewerkersonderzoek, het CQI accreditaat in ontvangst mogen nemen. Deze certificering is speciaal in het leven geroepen voor onderzoeksbureaus en is uitgereikt door het Centrum Klantervaring Zorg (CKZ). Het CKZ is een onafhankelijke stichting die ervaringen van patienten met de zorg in kaart brengt via betrouwbare metingen door geaccrediteerde meetbureaus. Hierbij geldt een landelijke meetstandaard, de zogenaamde Consumer Quality Index (CQI). Effectory is vanaf heden bevoegd om met de CQ-index op gestandaardiseerde wijze de kwaliteit van de zorg vanuit patienten- en clientenperspectief in kaart te brengen. Bovendien is het ook  mogelijk om de kwaliteit van de verschillende zorginstellingen met elkaar te vergelijken.

Verbetering zorg in Nederland
Guido Heezen, directeur Effectory: “We hebben afgelopen jaren al voor tal van grote en kleine zorginstellingen diverse onderzoeken mogen uitvoeren. Om als zorginstelling te kunnen groeien en verbeteren is het uitermate belangrijk om de ervaringen van patienten, clienten en medewerkers in kaart te brengen en te weten wat de sterke en zwakke punten van de organisatie zijn. Via dit CQI-accreditaat kan Effectory haar expertise binnen de zorg nog verder uitbreiden en actief meewerken aan de verbeteringen van de zorg in Nederland.”

Over Centrum Klantervaring Zorg (CKZ)
Het CKZ is een onafhankelijke stichting zonder winstoogmerk. Deze organisatie zorgt ervoor dat de ervaringen van patienten met de gezondheidszorg systematisch in kaart worden gebracht en op een betrouwbare, wetenschappelijk verantwoorde wijze worden gemeten en openbaar gemaakt. Ook is  het mogelijk is om de kwaliteit van zorginstellingen met elkaar te vergelijken. Het CKZ accrediteert hiervoor een aantal meetorganisaties om de kwaliteit van het onderzoek hoog in vaandel te houden.


Over Effectory

Effectory is een grote speler op het gebied van (intern) klantenonderzoek en tevens Nederlands marktleider als het gaat om medewerkersonderzoek. Effectory voert honderden onderzoeken per jaar uit en bevraagt ruim 370.000 respondenten per jaar. Hierdoor is Effectory goed in staat om ontwikkelingen en trends op klanttevredenheid en HR gebied te signaleren. Effectory is gevestigd in Amsterdam en heeft ruim 150 medewerkers in dienst.

Meer informatie over Effectory treft u aan op www.effectory.nl en over CKZ via www.centrumklantervaringzorg.nl.

Recente artikelen