Nieuwe huisstijl voor het Jeroen Bosch Ziekenhuis

Array

Een nieuwe lente, een nieuw geluid. Een nieuw ziekenhuis, een nieuwe huid. Binnenkort verhuist het Jeroen Bosch Ziekenhuis naar de nieuwbouw. Een patientgericht en patientveilig ziekenhuis, waar ook een nieuwe visuele identiteit bij past. Daarom is een nieuwe huisstijl ontwikkeld voor de patientenfolders, websites, kleding van de dokters en verpleegkundigen, en andere zaken waar het logo van het ziekenhuis op staat. Het nieuwe logo sluit aan bij de kernwaarden van het ziekenhuis: gastvrij, veilig, innovatief en transparant. Met de lancering van de huisstijl op 17 maart jl. gingen ook drie nieuwe websites in de lucht: www.tolbrug.nl, www.trombosedienst-denbosch.nl en www.sportmedischcentrumjbz.nl.

 

Het Jeroen Bosch Ziekenhuis is een Brabants ziekenhuis en wil de gemoedelijkheid vasthouden die de oude ziekenhuizen kenmerkten. Gastvrij willen we zijn, ‘uit het hart werken’. Daarnaast kiezen we voor innovatie en transparantie. We kunnen alleen maar beter worden als we leren van onze fouten. Onze visie en onze kernwaarden zijn erop gericht om onze ambitie om het meest patientgerichte en patientveilige ziekenhuis te worden waar te maken. In het logo wordt dit enerzijds vertaald in ronde vormen, die staan voor het menselijke aspect – veilig, gastvrij, hartelijk – en anderzijds door de streepjes, die het transparante en innovatieve karakter symboliseren.

 

In de nieuwbouw van het Jeroen Bosch Ziekenhuis kunnen patienten en bezoekers terecht voor een groot aantal diensten op het gebied van zorg. Bij het ziekenhuis horen ook:

  • Revalidatiecentrum Tolbrug
  • Sport Medisch Centrum JBZ
  • Trombosedienst

Deze stichtingen verbonden aan het ziekenhuis, gaan alle mee in de nieuwe huisstijl. Tegelijk met de nieuwe huisstijl hebben zij ook hun website grondig vernieuwd en gelanceerd. Deze drie websites, www.tolbrug.nl, www.smcjbz.nl, www.trombosedienst-denbosch.nl zijn vanaf 17 maart in de lucht. De website van het Jeroen Bosch Ziekenhuis www.jbz.nl hield bij lancering in maart vorig jaar al rekening met de komst van de nieuwe huisstijl. Op deze website is alleen het logo gewijzigd.

Bron: JBZ

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen