Smile breidt klantenportfolio in de zorg uit

0
501

Zorgcentra De Betuwe, Zorggroep Almere en SEIN nemen registratiesoftware af
Smile voegt een drietal zorginstellingen toe aan haar klantportfolio. De leverancier van webbasedtools en advies voor feedback- en verbetermanagement kan intussen ook de Stichting Epilepsie Instellingen Nederland (SEIN), Zorggroep Almere en Zorgcentra De Betuwe tot haar klantenrekenen.

Steeds meer zorginstellingen onderkennen het belang van een goede registratie en opvolging van incidenten, klachten en andere typen meldingen in geautomatiseerde veiligheidsmanagementsystemen. Door dat verschillende organisaties de tool gebruiken, biedt Smile schaalbare systemen. De leverancier combineert best practice templates, ook wel meldsjablonen genoemd, met de implementatiemethode Scrum. Daardoor worden implementaties overzichtelijk, efficient en relatief snel uitgevoerd. Zo kunnen organisaties snel van start gaan.

SEIN gaat aan de slag met de vastlegging en opvolging van incidenten, klachten, verbeterplannen, middelen & maatregelen en het doen van audits & controles. Dit gebeurt met de in-house versie van de Smile-applicatie. Zorggroep Almere implementeert de hosted (SaaS) variant met templates voor incidentenmanagement, leveranciersbeoordelingen, verbetermanagement en veiligheidsmanagement. Zorgcentra De Betuwe begint ineerste instantie met de hosted SaaS-oplossing voor het registreren en behandelen van incidenten.

Voor zorginstellingen betekent uniforme registratiesoftware dat zaken volgens een vast protocol geregistreerd en afgehandeld worden. Gebruikers werken daardoor volgens een herkenbare meldprocedure. Dit zorgt voor een breder draagvlak en een positieve meldcultuur (Veilig Incidenten Melden). Daarnaast voldoen zorginstellingen zo aan (verplichte) normeringen en certificaten. Denk daarbij aan de HKZ normering en de Argus-registratie.

?Veel zorginstellingen werken nog met papier, Word en/of Excel-documenten. Hierin registreren zij feedback in de vorm vanincidenten en klachten. Dit maakt het moeilijk om deze waardevolle feedbackeenvoudig om te zetten in verander- en verbetermanagement?, zegt Wendy Geurkink, directeur van Smile. ?Instellingen die onze producten afnemen, geven aan dat werkzaamheden veel efficienter worden uitgevoerd maar ook dat er meer overzicht en inzicht is. Dit wordt vervolgens gebruikt om verbeteringen en veranderingen stapsgewijs en van binnenuit door te voeren. Zo werken zorginstellingen productiever en wordt het werkplezier vergroot.?

Kijk voor meer informatie over de producten van Smile op www.Smile.nl<http://www.Smile.nl>