What are the essentials of an external Social Media policy?

Array

Workshop door John Mack over bovenstaand onderwerp. Mack is bekend op twitter onder de naam @pharmaguy. Hij is de uitgever van het pharma marketing nieuws.

Mack benoemt de principes die ten grondslag liggen aan eerlijke toepassing van sociale media op het gebied van medische publicaties

> Maak bekend op welke wijze de data zijn verwerkt
> Benoem de gemaakte keuzes
> Beschrijf de wijze waarop deelnemers worden geselecteerd
> Vermijdt het opnieuw bewerken van data om naar het doel toe te werken

Bovenstaande criteria zijn volgens de schrijver van dit blok niet eens meer open deuren te noemen, maar bijna oude koeien. Mack voegt niets nieuws toe aan wat niet al in de doctors1.0 tijd gebruikt wordt.

Mack heeft verder onderzoek gedaan naar de mening over de wijze waarop publicaties beoordeeld zouden moeten worden op het gebied van toelating binnen de sociale media. In volgorde van mate van voorkeur was de uitkomst

> Screening vooraf
> Screening  na plaatsing
> Alleen bespreken
> Geen screening

In de zaal blijkt de verhouding farma en onafhankelijk werkzame onderzoekers ongeveer 1 : 1. Er zijn bijzonder weinig deelnemers vanuit de patienten groep. De discussie in de werkgroep levert niet echt veel nieuwe inzichten op.

Meer informatie over deze werkgroep en over het congres is te vinden op www.doctors20.com of www.facebook.com/doctors20you

Naast de informatiestroom via onze site in het Nederlands is er een voor het congres eigen blog, http://en.basilstrategies.com/blog

Via twitter is het congres te volgen met #doctors20

Rene Luigies

Rene is consultant op het snijvlak productontwikkeling en gezondheidszorg/projectmanager valpreventiebus/multitasker/outofthebox denker/innovator/ Eusamed bv/ Op twitter@Lodewijkjes Netherlands, Rijswijk (Gld)

René Luigies heeft 30 jaar ervaring in nationale- en internationale marketing en business development in de medische sector. Die ervaring strekt zich uit van de farmaceutische industrie tot de medische apparatuur. In 2001 startte hij zijn eigen bedrijf in Nederland. Na de succesvolle introductie van een product op het gebied van pijnbestrijding, heeft dit bedrijf zich verder ontwikkeld tot specialisatie op het snijvlak van product ontwikkeling en gezondheidszorg. Bekende succesvolle producten zijn de OHRA valpreventiebus en de OOGbus van het Oogzorgnetwerk en CZ. Binnen het bedrijf is een groot netwerk aanwezig met de belangrijkste stakeholders in de gezondheidszorg, zoals zorgverzekeringen en overkoepelende organisaties, overheid, zorgverleners, hogescholen, universiteiten en het MKB. Op dit moment wordt dit netwerk ingezet voor eigen consultancy activiteiten, en voor zijn functie als zorginnovatiemakelaar voor Health Valley.

Een volledig cv is te vinden op LinkedIn: http://nl.linkedin.com/in/reneluigies
En René Luigies is te volgen op twitter: @Lodewijkjes

Valpreventie2.0

In 2007 is het OHRA valpreventie project gestart. Dit was het resultaat van een product concept dat ik samen met iemand uit de thuiszorg en een huisarts aan OHRA presenteerde. OHRA heeft dit project volledig gefinancierd. Dit project is volledig door mij opgezet en uitgewerkt, respectievelijk gemanaged. Ook de uitwerking van de resultaten zijn door mij gedaan. Het OHRA valpreventieproject heeft geresulteerd in een afname van 35% van het aantal valincidenten op een groep van 1561 mensen.

De kosten voor de landelijke uitrol bleken te hoog voor zorgverzekeraar CZ, die OHRA heeft overgenomen. Daarmee staakte het project. In het kader van eHealth heb ik toen Valpreventie2.0 bedacht. Een internet applicatie, waarmee ouderen zelf een risicoanalyse kunnen doen, vervolgens een advies krijgen om dat risico te verminderen en vervolgd worden of zij de adviezen ook opgevolgd hebben en of zij hulp/ondersteuning nodig hebben. Daarbij een vervolg door middel van registratie van het aantal valincidenten.

Inmiddels heb ik het NIPED bereid gevonden om valpreventie2.0 te realiseren. In mijn presentatie zal ik ingaan op het proces van valpreventie 1.0 naar de realisatie van valpreventie 2.0. De obstakels, de overwegingen, de weg naar de juiste partners, de financiering, het vinden van stakeholders, en de implementatie in de gezondheidszorg. En een korte visie geven op valpreventie 3.0, waar al gesprekken over gevoerd worden.

Recente artikelen