Patiënten delen hun ervaring op nieuwe website Martini Ziekenhuis

Array

Het Martini Ziekenhuis lanceert vandaag zijn nieuwe website,waarmee het ziekenhuis zich in de zorgwereld wil onderscheiden.De site komt tegemoet aan de groeiende vraag naar inzicht in resultaten en kwaliteit van een ziekenhuis. Ook de ervaringen van patienten komen aan bod. ‘We laten zien dat we transparantie hoog in het vaandel hebben staan’, zegt bestuurslid Paul van der Wijk.

De nieuwe website past bij de ontwikkeling van het ziekenhuis.’We willen een zeer gastvrij, betrokken en betrouwbaar ziekenhuis zijn’, licht Van der Wijk toe. ‘Deze nieuwe website biedt alle doelgroepen, van patient en zijn familie tot huisarts en zorgverzekeraar, snel de informatie die ze nodig hebben.’

Marketingcommunicatieadviseur Marieke Ploegh geeft aan dat  twee prominente zoekfuncties heeft voor behandelingen enafdelingen. ‘Om te weten wat hen mankeert gaan mensen naar’dokter Google’. Op onze website bereiden wij hen zo goed mogelijk voor op een behandeling of onderzoek. Wie is die arts die mij gaat behandelen, welk traject doorloop ik in het ziekenhuis, waarom zou ik naar het Martini gaan’?
Feedbackforum
Samen met internetbureau TamTam, belangenorganisatie Zorgbelangen huisartsen is dit concept uitgewerkt. Ploegh: ‘Mensen latenzich in hun keuzes steeds meer leiden door ervaringen vananderen. Daarom geven we ook de patienten zelf het woord.’ Daarnaast biedt de website services om patienten en hun naastenzoveel mogelijk te ontzorgen. Bovendien zijn er uitgebreide interactiemogelijkheden; een feedbackforum, een nieuw e-mailadresvoor suggesties ([email protected]<mailto:[email protected]>)en elke webpagina is via verschillende sociale media door de
bezoeker te delen met zijn eigen netwerk. In een volgend stadium voert het Martini het online afspraak maken voor de patienten door.
Redactie Medicalfacts / Alida Budding - Hennink

Samen met mijn dochter Janine Budding verzorg ik dagelijks het online medisch nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant is. De rol en beleving van patiënt & Healthy Ageing, zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik heb jarenlang ervaring in diverse functies in thuiszorg.

Recente artikelen