Een leidraad voor complete dienstverlening in de zorg
ArrayBij Reed Business is het boek Van zorginstelling naar serviceorganisatie verschenen. Dit boek is een leidraad voor management en personeel van zorginstellingen om een systematische bijdrage te kunnen leveren aan excellente dienstverlening. Het behandelt verschillende methoden om dienstverlening in alle onderdelen van zorgorganisaties te verbeteren.
Mensen en hun talenten zijn de belangrijkste middelen waarmee zorgorganisaties hun diensten verlenen. In dit boek wordt besproken hoe deze dienstverlening door de inzet van Human Resource management beter kan worden afgestemd op de patienten/clienten. Die gaan zich steeds meer als klant gedragen, wat zorgorganisaties noodzaakt op een andere wijze naar de zorg, de eigen organisatie en het managen van de human resources te kijken. In dit boek wordt een manier van denken en werken uitgewerkt die wil aansluiten bij de veranderende verhoudingen; op weg naar complete dienstverlening.
Vragen die in het boek beantwoord worden zijn: Hoe kun je veranderprocessen op dit vlak het beste organiseren en managen? Hoe veranker je nieuwe manieren van service verlenen in de harten en handen van het personeel? Hoe krijg je professionals mee in een organisatiebrede verandering? En hoe laat je patienten/clienten weten dat jouw organisatie een uitstekende zorgaanbieder is?
Van zorginstelling naar serviceorganisatie is een uitgave van Reed Business. Het boek is verkrijgbaar via deze website, via de reguliere boekhandel.
Auteurs Kees van Wijk en Han van Dijk, ISBN: 9789035233713 / Uitgave: 1e druk 2011 / Pagina’s: 166 / Prijs: € 32,50