Partnership NRC Carrière en TEDxMaastricht

Array

Een nieuwe wervingsstrategie vormgeven en kennispartnership omtrent arbeidsmarktcommunicatie opbouwen: dat zijn de voornaamste doelstellingen van de nieuwe samenwerkingspartners TEDxMaastricht en NRC Carrière.

De zorg staat voor grote uitdagingen. Terwijl de kosten van medische zorg blijven stijgen, neemt de vraag ernaar toe. Niet alleen door de vergrijzing en de groeiende tekorten aan geschoold personeel, maar ook doordat patienten een andere benadering van de zorg vragen. Zij zoeken naar meer regie over hun eigen zorgproces en raken meer betrokken in hun behandelteam. Al deze ontwikkelingen zorgen ervoor dat de zorgsector op zoek moet naar nieuwe concepten, geholpen door nieuwe mogelijkheden die de technologie voortbrengt. Ook voor professionals in de zorg vraagt dit om andere competenties. Op TEDxMaastricht (www.tedxmaastricht.nl) delen sprekers hun ideeen over de toekomst van de gezondheidszorg. TEDxMaastricht is een initiatief van het UMC St Radboud en werd in 2011 voor het eerst georganiseerd. TEDx is een wereldwijde beweging van lokaal georganiseerde TED-achtige evenementen waarin sprekers hun toekomstvisies delen op het gebied van Technologie, Entertainment en Design.

Samenwerking met NRC Carrière
De missie van NRC Carrière (www.nrccarriere.nl) om hèt kwalitatieve arbeidsmarktmerk te zijn voor de hoogopgeleide nichedoelgroep sluit volledig aan bij die van TEDxMaastricht. TEDxMaastricht heeft als doelstelling een nieuwe wervingsstrategie vorm te geven om ook in de toekomst het juist zorgtalent aan te kunnen trekken. Het UMC St Radboud wil met de samenwerking employer branding verder ontwikkelen, eventueel branchebreed. NRC Carrière wil haar naamsbekendheid als partner in de arbeidsmarktcommunicatie onder B2B zorgprofessionals vergroten. Ook wil het carrièreplatform kennispartnership omtrent arbeidsmarkt(communicatie) opbouwen met potentiele klanten in de zorgsector.

TEDxMaastricht heeft een netwerk binnen de zorgbranche. Met haar kennis over de zorgbranche is zij inhoudelijk verantwoordelijk voor de organisatie van events en het aanleveren van relevante content. NRC Carrière is een crossmediale mediapartner en gaat media inzetten om het event aan te kondigen. Alle communicatie rondom de samenwerking is dual branded.

Bron: NRC Carrière

Rene Luigies

Rene is consultant op het snijvlak productontwikkeling en gezondheidszorg/projectmanager valpreventiebus/multitasker/outofthebox denker/innovator/ Eusamed bv/ Op twitter@Lodewijkjes Netherlands, Rijswijk (Gld)

René Luigies heeft 30 jaar ervaring in nationale- en internationale marketing en business development in de medische sector. Die ervaring strekt zich uit van de farmaceutische industrie tot de medische apparatuur. In 2001 startte hij zijn eigen bedrijf in Nederland. Na de succesvolle introductie van een product op het gebied van pijnbestrijding, heeft dit bedrijf zich verder ontwikkeld tot specialisatie op het snijvlak van product ontwikkeling en gezondheidszorg. Bekende succesvolle producten zijn de OHRA valpreventiebus en de OOGbus van het Oogzorgnetwerk en CZ. Binnen het bedrijf is een groot netwerk aanwezig met de belangrijkste stakeholders in de gezondheidszorg, zoals zorgverzekeringen en overkoepelende organisaties, overheid, zorgverleners, hogescholen, universiteiten en het MKB. Op dit moment wordt dit netwerk ingezet voor eigen consultancy activiteiten, en voor zijn functie als zorginnovatiemakelaar voor Health Valley.

Een volledig cv is te vinden op LinkedIn: http://nl.linkedin.com/in/reneluigies
En René Luigies is te volgen op twitter: @Lodewijkjes

Valpreventie2.0

In 2007 is het OHRA valpreventie project gestart. Dit was het resultaat van een product concept dat ik samen met iemand uit de thuiszorg en een huisarts aan OHRA presenteerde. OHRA heeft dit project volledig gefinancierd. Dit project is volledig door mij opgezet en uitgewerkt, respectievelijk gemanaged. Ook de uitwerking van de resultaten zijn door mij gedaan. Het OHRA valpreventieproject heeft geresulteerd in een afname van 35% van het aantal valincidenten op een groep van 1561 mensen.

De kosten voor de landelijke uitrol bleken te hoog voor zorgverzekeraar CZ, die OHRA heeft overgenomen. Daarmee staakte het project. In het kader van eHealth heb ik toen Valpreventie2.0 bedacht. Een internet applicatie, waarmee ouderen zelf een risicoanalyse kunnen doen, vervolgens een advies krijgen om dat risico te verminderen en vervolgd worden of zij de adviezen ook opgevolgd hebben en of zij hulp/ondersteuning nodig hebben. Daarbij een vervolg door middel van registratie van het aantal valincidenten.

Inmiddels heb ik het NIPED bereid gevonden om valpreventie2.0 te realiseren. In mijn presentatie zal ik ingaan op het proces van valpreventie 1.0 naar de realisatie van valpreventie 2.0. De obstakels, de overwegingen, de weg naar de juiste partners, de financiering, het vinden van stakeholders, en de implementatie in de gezondheidszorg. En een korte visie geven op valpreventie 3.0, waar al gesprekken over gevoerd worden.

Recente artikelen