Stichting STOPhersentumoren.nl lanceert nieuwe reclamecampagne

0
176

Stichting STOPhersentumoren.nl lanceert met ingang van 5 oktober haar nieuwe reclamecampagne “Zonder onderzoek geen kans, zonder u geen onderzoek.” De première van de tv-commercial zal worden gehouden op de wetenschap dag van de Landelijke Werkgroep voor de Neuro-Oncologie in de jaarbeurs te Utrecht.

Met de commercial wordt het 5 jarig bestaan van de stichting luid en duidelijk ingegaan; “Meer onderzoek is nodig om tot een betere behandeling van hersentumorpatienten te komen.” Het thema van de commercial is jonge gezinnen. “We willen laten zien hoe vreselijk de impact is als je als jong gezin midden in het leven staat en dan een hersentumor diagnose krijgt voor je kind,” verteld voorzitter Klaske Hofstee. Alhoewel hersentumoren minder voorkomen dan andere kankersoorten is een hersentumor de veroorzaker van de meeste sterfte onder kinderen bij kanker, omdat er voor vele soorten kwaadaardige hersentumoren geen genezing is. De tv-commercial laat op ingrijpende en indrukwekkende wijze het verhaal zien van een jong gezin tijdens het diagnose gesprek. De tv-commercial is bedacht en op respectvolle wijze uitgewerkt door regisseur Danny Maas. De jonge regisseur (28) weet op bijzondere wijze de boodschap op de kijker over te brengen.

De tv-campagne loopt gedurende ruim 3 maanden en wordt ondersteund door de lancering van een nieuwe website. Vanaf maandag 15 oktober zal de tv-commercial twee weken te zien zijn op de nationale televisie zenders, vanaf 29 oktober, de eerste dag van de internationale hersentumorweek, zal de tv-commercial 3 maanden draaien bij alle regionale zenders in Nederland.

“De reden dat we op tv gaan is dat nog steeds veel mensen niet weten hoe ernstig de diagnose hersentumor is. Er moet verbetering komen in de uitzichtloze situatie waarin je als hersentumorpatient terecht komt. De huidige genezingskans van 0,3% voor de meest voorkomende hersentumor moet omhoog. Het is onbegrijpelijk dat er nauwelijks geld voor onderzoek beschikbaar is. We hopen dat veel kijkers van onze commercial zich geroepen zullen voelen om net als ons de schouders onder dit probleem te zetten.” aldus Hofstee.

Stichting STOPhersentumoren.nl financiert 16 onderzoeken naar hersentumoren in zeven verschillende universitaire ziekenhuizen.

 

Vorig artikelBDO: Middelgrote ziekenhuizen hebben de toekomst
Volgend artikelOlympink haalt € 61.539,- op voor NKI-AVL Fonds
Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg2.0 zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden. Ik studeerde Fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de medische- , farmaceutische industrie en de gezondheidszorg. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. Ik ga jaarlijk naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.