Laat je snor staan voor gezondheidsproblemen van mannen

Array
Movember
Elk jaar, in november, vraagt Movember aan mannen over de hele wereld om hun snor te laten staan, met als doel geld in te zamelen en aandacht te vragen voor gezondheidsproblemen van mannen. In 2003 lieten mannen in Australie voor het eerst hun snor staan voor Movember. Sindsdien heeft de gezondheidsboodschap van Movember steeds meer mensen over de hele wereld bereikt. Movember organiseert momenteel officiele campagnes in Australie, Nieuw-Zeeland, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, de Verenigde Staten, Canada, Zuid-Afrika, Finland, Nederland, Denemarken, Noorwegen, Belgie, de Tsjechische Republiek, Spanje, Hongkong, Singapore, Frankrijk, Duitsland, Zweden, Zwitserland en Oostenrijk. Daarnaast wordt Movember gesteund door afzonderlijke Mo Bros en Mo Sistas uit de rest van de wereld, die allemaal een belangrijke bijdrage leveren aan het succes van Movember.

Mannen (Mo Bros) kunnen zich hier op movember.com aanmelden, waarna ze vanaf 1 Movember (met een gladgeschoren gezicht) een fraaie snor laten staan.”. Met steun van de vrouwen in hun leven, ook wel Mo Sistas genoemd, zamelen Movember Mo Bros geld in door sponsors te zoeken voor hun snor (‘Mo’, van ‘moustache’). Het is gebruikelijk dat de Mo Bros en Mo Sistas aan het einde van de maand een Movember-feest houden, met uitreiking van de begeerde titels ‘Miss Movember’ en ‘Man van Movember’, als beloning voor hun inspanningen om geld in te zamelen voor prostaatkankeronderzoek

Mo Bros geven de gezondheid van de man een nieuw gezicht door in feite 30 dagen lang als wandelende en pratende reclameborden te functioneren, waarbij ze met woord en daad aandacht vragen voor de dialoog over een thema waar vaak te weinig aandacht aan wordt besteed: de gezondheid van de man in het algemeen en prostaatkanker in het bijzonder. Samen geven we de gezondheid van de man echt een nieuw gezicht.

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen