UMC St Radboud tweede in gebruik social media
ArrayVan alle ziekenhuizen gaat het UMC St Radboud als één na beste om met social media. Dat werd vandaag bekend tijdens een speciale bijeenkomst over de toepassing van social media in de zorg. Het Radboud is goed aanwezig op de platforms Facebook, LinkedIn en Twitter. Ook zijn we goed in zowel het zenden van boodschappen als het oppikken ervan en het reageren erop.
Tot deze conclusie kwamen Ruud Kessels van Kessels [communicatie | media] en Anne van der Heyden Advies- en managementbureau BMC. Zij deden in de maanden juni, juli en augustus 2012 onderzoek naar aanwezigheid en beleid van ziekenhuizen op de social mediaplatforms Facebook, LinkedIn en Twitter. UMC Utrecht kwam als beste uit de bus. Tweede en derde werden UMC St Radboud en Máxima Medisch Centrum Eindhoven/Veldhoven.
Social media
Social media worden steeds vaker gezien als hét middel om tot directe communicatie te komen tussen clienten en zorginstellingen. Adequate informatie-uitwisseling, kostenbesparing en minder inzet van medewerkers zijn de belangrijkste pijlers om hier volop gebruik van te maken.
Zorgmarkt Academy organiseerde de social mediabijeenkomst waarbij de winnaars bekend werden gemaakt. Deze had als titel ‘Social media in de zorg. Durf te kiezen en doe dat goed’.
Bron: UMC St Radboud