Nefarma opent Farmahuis als ontmoetingsplek op internet

Array

Woensdag 22 mei opent het Farmahuis zijn deuren. Het huis fungeert als virtuele ontmoetingsplaats op internet, waar iedereen met belangstelling in de geneesmiddelenzorg relevante informatie kan vinden en met de sector in contact kan komen.

Het Farmahuis is een initiatief van Nefarma, de brancheorganisatie voor innovatieve geneesmiddelenbedrijven in Nederland. De vereniging wil een modern en toegankelijk platform bieden dat rijk is aan informatie over deze voor de gezondheidszorg belangrijke sector. Ook nodigt het huis uit tot een open uitwisseling van ideeën, gedachten en visies over onderwerpen die de (farmaceutische) zorg aangaan en waarover in de samenleving discussie wordt gevoerd. farmahuisfarmahuisHet Farmahuis is een nieuw communicatiekanaal dat transparant, laagdrempelig, breed toegankelijk, gastvrij en kostenbewust is opgezet. “Wij willen laten zien waar de sector vandaag de dag voor staat en de dialoog aangaan over maatschappelijke vraagstukken”, licht directeur Michel Dutrée toe. “ In plaats van een dure en vaak tijdelijke campagne, hebben wij gekozen voor iets structureels, iets dat weliswaar in één keer staat als een huis, maar tegelijkertijd alle ruimte biedt voor aanpassing, uitbreiding en verbetering, ook op basis van de inbreng uit onze omgeving. Als sector die vanuit haar natuur bol staat van vernieuwing en vooruitgang, willen wij ook in onze communicatie innovatief zijn, met veel nadruk op interactie en ontmoeting.”

Voor de bouw van het Farmahuis heeft Nefarma de samenwerking gezocht met communicatiebureau La Compagnie uit Groningen. Dat schakelde op zijn beurt het bureau Wildsea uit Leeuwarden in voor de technische realisatie. Wim Dasselaar, 3D-illustrator en ontwerper, is de architect.

Bron: NefarmaTegelijk met de ‘livegang’ ontvangen alle relaties van Nefarma de Farmahuis-gids, een zestien pagina’s tellend magazine met veel informatie over wat er allemaal in het huis te vinden is. Ook komen de ‘bouwers’ aan het woord.
Het magzine is digitaal beschikbaar en is in papieren vorm aan te vragen via [email protected].

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen