CCMA kiest Albert Bosma – CIZ – als Contact Center Manager van het jaar 2013
ArrayOp dinsdag 18 juni 2013 heeft de vakjury van de CCMA de nieuwe Contact Center Manager van het Jaar 2013 bekend gemaakt op het prachtige stoomschip de ss Rotterdam. Deze prestigieuze prijs, die voor de 14e keer werd uitgereikt, ging naar Albert Bosma van CIZ (Centrum Indicatiestelling Zorg). De ideale manager is iemand die klanten en medewerkers prioriteit geeft, verbetersuggesties van klanten en medewerkers in de praktijk introduceert en kwaliteit prevaleert boven inspanning. De winnaar is ook iemand met een duidelijke visie, die bruggen kan slaan tussen de andere afdelingen in de organisatie zoals; marketing, commercie, IT en HRM.
De vakjury heeft in de maand mei en juni de genomineerden bezocht en met hun leidinggevende, teamleiders en medewerkers gesproken en op basis van vakinhoudelijke criteria de winnaar bepaald.
De jury, bestaande uit de voorzitter Simone van den Berge (CCMA en de Alliantie), Anne-Marie Bresser (Electrolux B.V.), Marcel Paes (CCMA en SNT), Daniëlle Morf (CCMA en SNT), Maxim Renders (BBP – Telecommerce), Marion V. van den Brink (VDB), Soraya Zijl (Liberty Global Operations B.V) en Ronny Q. Haimé (Groupon) koos na een uitvoerig beraad voor deze winnaar.
De vakjury koos voor Albert Bosma omdat hij resultaatgerichtheid goed weet te combineren met passie voor zijn klanten. Daarbij blijft hij een bereikbare manager, waarvan medewerkers volmondig zeggen dat hij een inspirator is, ruimte biedt voor zelfontwikkeling en een platform creëert om feedback te geven. Volgens Simone van den Berge, juryvoorzitter van de Contact Center Manager van het Jaar-verkiezing 2013, zijn alle kandidaten heel gedreven om werk te maken van de taken die ze voor zich hebben liggen. ‘Voor sommige organisaties blijkt dat knap ingewikkeld. Denk eens aan een complexe organisatie als het CIZ. Albert verdiept zich uitvoerig in de zorgproblematiek van cliënten en kan het debat daarover aangaan. Als uitvoerder van regelgeving van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, ondervindt het CIZ direct de gevolgen van wetswijzigingen. Delen van de AWBZ gaan straks naar gemeenten en zorgverzekeraars en cliënten zijn onzeker over de zorg die ze straks al dan niet nog krijgen. Het is een vak apart om binnen deze setting een KCC zo te kunnen laten functioneren en met gevoel na te gaan wat mensen echt nodig hebben. Albert heeft het voor elkaar gekregen ook in een zorgorganisatie zakelijkheid succesvol in te zetten en eist verantwoordelijkheid op voor zijn handelen. Gebruikmakend van de kennis die binnen het KCC aanwezig is, wil hij een shared service center opzetten voor zorgverzekeraars. Hij past zich aan, aan de veranderende marktbehoefte. Hij heeft overzicht over zijn resultaatgerichtheid en weet dit te combineren met passie voor zijn klanten. Dat maakt hem een winnaar.’
Jong Talent Award
Opvallend ten overstaan van de andere genomineerden was Ferry Monsma. De directeur Customer Service bij CAIWAY verdient een aanmoedigingsprijs. Hij heeft aangetoond dat hij de cijfers en de gewenste dienstverlening goed op orde heeft. Het is bewonderenswaardig om te zien met hoe weinig resources hij het huidige niveau heeft weten te bereiken, en binnen korte tijd forse resultaten heeft weten te boeken. Ferry is met 28 jaar de jongst genomineerde. Zijn groeikansen liggen vooral op het gebied van zichzelf presenteren en positioneren. Met recht verdient hij de Jong Talent Award.
Eervolle vermelding
Een eervolle vermelding krijgen de volgende door de vakjury bezochte genomineerden: Robbert van Vliet (Albumprinter / Albelli, Den Haag), Renate Orth (Gemeente Nijmegen, Nijmegen), Joyce Slabbers (P&B Groep (ING), Arnhem), Trudy Slager (SKON, Vianen) en Wouter Blokland (WestlandUtrecht Bank, Amsterdam)
Over de CCMA
De rol en de missie van de CCMA was en is om als beroepsvereniging van het contact center management in Nederland de functie van leidinggevende in contact centers steeds verder te professionaliseren. Als netwerkorganisatie ondersteunt de CCMA de leden in het uitoefenen van hun taak in de meest brede zin van het woord. Dit door het onder andere ontwikkelen van een kennisplatform, het faciliteren van concrete kennisoverdracht en door het met dit doel organiseren van bijeenkomsten en evenementen.
Bron: Vereniging CCMA