Quadia wint Health Media Award 2013

0
191

Nederlandse online video specialist overtuigt jury met Breast Cancer TV
Quadia heeft in Duitsland de Health Media Award 2013 in de wacht gesleept voor Breast Cancer TV. Dit Europese videokanaal informeert 15.000 medisch specialisten in heel Europa over de laatste ontwikkelingen op het gebied van de behandeling van borstkanker. Quadia won de prijs in de categorie Wetenschapscommunicatie.

Breast Cancer TV werd in december 2012 gelanceerd tijdens het San Antonio Breast Cancer Symposium (SABCS), het grootste borstkankercongres ter wereld. De redactie maakte hier dagelijks een videojournaal om deelnemers uit Europa (en geïnteresseerden die niet aanwezig konden zijn) op de hoogte te brengen van de ontwikkelingen op het evenement. Het doel van deze videojournaals was om de kennis die werd opgedaan tijdens het evenement sneller te delen met artsen.
Artsen kunnen via Breast Cancer TV conferenties en paneldiscussies zowel live als on-demand bekijken. Bovendien biedt het kanaal online training en interviews met onderzoekers en academici over de laatste ontwikkelingen op het gebied van de behandeling van borstkanker.
camera“De ontwikkelingen in de medische sector gaan razendsnel”, aldus Nico Verspaget, directeur van Quadia. “Bovendien hebben artsen het meestal erg druk. Door Breast Cancer TV kunnen ze via hun tablet of PC bij blijven op hun vakgebied.”
De selectie van de winnaars werd bekend gemaakt door een deskundige jury, bestaande uit onder meer Prof. Dr. Ingo Froböse, directeur van het Center for Health bij de German Sport University in Keulen en Prof. Dr. Wolfgang Holzgreve, co-redacteur van het International Journal of Gynecology and Obstetrics en de Global Library of Women’s Medicine.

“We zijn erg blij met deze award en de erkenning van ons werk”, zegt Robert van der Zwart, medeoprichter en directeur bij Quadia. “Vooral in de gezondheidszorg is locatie- en tijdsonafhankelijke toegang tot informatie uiterst belangrijk. Met innovatieve video-technologieën kunnen we inspelen op deze behoefte.”

De Health Media Awards worden uitgereikt sinds 2008 aan initiatieven op het gebied van gezondheidszorg-communicatie. Een belangrijk criterium voor het toekennen van de prijs is innovatie in het uitwisselen van informatie.
Meer informatie over de award is te vinden op http://www.healthmediaaward.de

Vorig artikelEigen bijdrage AWBZ – kunt u de financiële pijn verzachten?
Volgend artikelIPPZ lanceert e-health app
Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg2.0 zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden. Ik studeerde Fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de medische- , farmaceutische industrie en de gezondheidszorg. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. Ik ga jaarlijk naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.