CBF: KWF moet claim, dat 80 procent van inkomsten naar onderzoek gaat, aanpassen

Array

Het Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF) heeft KWF Kankerbestrijding op de vingers getikt. Het goede doel moet haar claim dat er 80 procent van de inkomsten naar onderzoek gaat, aanpassen. Het CBF verstrekt  keurmerken en certificaten aan fondsenwervende goededoeleninstellingen.



Een bittere pil voor KWF die op sociale media vandaag bij hoog en bij laag beweerde dat wel 8o% naar onderzoek gaat.
Vandaag werd KWF nog tweede voor de prijs ‘Geloofwaardige Merken 2013’. De Hartstichting is het meest geloofwaardige merk. Dit jaar lag dee geloofwaardigheidsscore van Hartstichting over het algemeen een flink stuk hoger dan die van de andere merken, de eerste 20 van vorig jaar incluis. De nieuwe nummers 2 en 3 zijn respectievelijk het Nederlandse Rode Kruis en KWF Kankerbestrijding. Of KWF nog volgende jaar in dit lijstje zal voor komen valt te betwijfelen.

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen