Morgen, 26 september, is het Wereld Anticonceptiedag

Array

Ken en kies de anticonceptie die bij je past
Morgen is het Wereld Anticonceptiedag. Onder het motto ‘It’s your life, It’s your future, Know your options’ staat centraal dat vrouwen de keuze hebben om elke zwangerschap gewenst te laten zijn. Daartoe worden over heel de wereld jonge vrouwen geïnformeerd over seks en anticonceptie. Noodzakelijk, want wereldwijd is nu 41% van alle zwangerschappen ongepland.* In het kader van de anticonceptiedag onderzoekt Bayer onder Nederlandse vrouwen hun bekendheid met en hun informatievoorziening over hun keuzeopties voor de verschillende mogelijkheden van anticonceptie. Dit online-onderzoek ‘Know your options’ start op 26 september op www.mijnanticonceptie.nl.meiden-en-anticonceptieBewustwording en verbetering
Sinds 2007 draagt de Wereld Anticonceptiedag bij aan de stimulering en verbetering van de bewustwording van vrouwen van de voor hen beschikbare anticonceptiemethoden. Doel is dat zij op basis daarvan weloverwogen kunnen kiezen voor de voor hen gewenste vorm van anticonceptie.

Wereldwijd is 41% van de 208 miljoen zwangerschappen ongewenst, wat neerkomt op een aantal van 85.280.000. Slechte voorlichting en onbekendheid met betrouwbare anticonceptiemethoden is mede de oorzaak van het jaarlijks grote aantal ongeplande zwangerschappen. De keuze voor een anticonceptiemethode is individueel en gebaseerd op de levensfase en levensstijl en achtergrond (zoals familiehistorie) van de vrouw. Daarin speelt goede voorlichting en advies in overleg met de voorschrijver een grote rol.

Bayer HealthCare heeft een lange historie in vrouwengezondheid en streeft naar een verbetering van voorlichting. Met de huidige campagne ‘Know your options’ roept zij vrouwen op om in overleg met de (huis)arts een middel te kiezen dat bij hen past

Online onderzoek
Om meer inzicht te krijgen in de bekendheid van de Nederlandse vrouw met haar opties in anticonceptie, start Bayer op 26 september a.s. een online-onderzoek naar de informatievoorziening over de verschillende vormen van anticonceptie. Dit onderzoek is te vinden op www.mijnanticonceptie.nl. Als waardering voor deelname kan een abonnement op een tijdschrift ‘naar keuze’ worden gewonnen.

Bron: Bayer Healthcare

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen