Enthousiaste e-patiënten vertellen over digitale zorg

Array

Drie patiënten zijn in 2013 op zoek gegaan naar de mogelijkheden van digitale zorg. Zoals het testen van medische apps en via internet in contact staan met hun huisarts of medisch specialist. In het filmpje hieronder vertellen ze enthousiast over de mogelijkheden die ze hebben ontdekt. Ook zijn ze kritisch over dat patiënten vaak niet zijn betrokken bij de ontwikkeling van toepassingen.

Het filmpje is een kort verslag van hun optreden eind november 2013 op het Medisch Informatica Congres. Het thema van het congres was: ‘Betere zorg met minder’. De NPCF heeft toen het programmaonderdeel ‘Door en voor de patiënt’ georganiseerd. Naast dat wij bij de NPCF voor patiënten werken vinden we het ook belangrijk om met ze samen te werken. Er valt immers veel te leren van de ervaringen van zorggebruikers.



Bron: NPCF

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen