Publiekscampagne ambulancezorg van start

Array

ambulancemedewerker-300x201Het grote publiek weet te weinig van ambulancezorg. Dat blijkt uit het imago-onderzoek gehouden door Ambulancezorg Nederland (AZN) en V&VN ambulancezorg. Daarom gaat eind februari 2014 de publiekscampagne ’De mensen van de ambulance’ van start. Boegbeeld van de campagne worden professionals uit de ambulancezorg zelf.

Ambulancezorg in Nederland krijgt een hoog cijfer van het publiek. Toch kan de informatievoorziening nog beter want veel mensen weten niet wat ze kunnen en mogen verwachten van de zorg van ambulancemedewerkers. Onbegrip, hoogoplopende emoties of ongewenst gedrag kunnen het gevolg zijn. In de campagne komt aan bod wat je het beste kunt doen of láten zodra je als patiënt of omstander te maken krijgt met ambulancezorg.

Doe mee aan de campagne
Eigen invullen vanuit de beroepsgroep is belangrijk voor het succes van deze publiekscampagne. Daarom is de AZN opzoek naar ambulanceprofessionals die willen bijdragen. Heb je een bijzonder verhaal, goeie tip of invulling van jouw werk als professional, stuur dit dan naar @ambuprofs, [email protected] of via de website www.ambuprofs.nl. AZN beoordeelt elke bijdrage en bekijkt of en hóe deze anoniem in de campagne verwerkt kan worden.

Bron: NVZ

Redactie Medicalfacts / Alida Budding - Hennink

Samen met mijn dochter Janine Budding verzorg ik dagelijks het online medisch nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant is. De rol en beleving van patiënt & Healthy Ageing, zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik heb jarenlang ervaring in diverse functies in thuiszorg.

Recente artikelen