Ricoh ontwikkelt Selfservice & Hospitality app voor LUMC

Selfservice wordt steeds meer gemeengoed en consumenten profiteren steeds vaker van oplossingen waarmee ze zaken snel en eenvoudig zelf kunnen regelen. De zorgsector verandert, de behoefte aan optimalisatie en digitalisering van processen neemt toe om uiteindelijk de individuele aandacht voor een patiënt en de kwaliteit van zorg te kunnen verhogen. Hierbij speelt ICT-innovatie, zoals e-health oplossingen, een cruciale rol. Om aan deze behoefte tegemoet te komen, hebben Ricoh en Logis.P een app ontwikkeld die de patiënt binnen het ziekenhuis van en naar zijn afspraak begeleidt. logis P IsalaDergelijke oplossingen worden niet alleen ingezet voor het gemak van de gebruiker, die daarmee meer zelfregie krijgt. Ook zorgen dit soort oplossingen voor verbetering van de dienstverlening en een duidelijke besparing op tijd en kosten voor de organisatie, doordat processen geoptimaliseerd worden.

Ricoh en Logis.P hebben een app ontwikkeld waarmee patiënten eenvoudig kunnen navigeren in het ziekenhuis en gemakkelijker hun weg naar de afspraak kunnen vinden. LUMC Leiden neemt als eerste ziekenhuis deze app in gebruik. De app is onderdeel van de Selfservice en Hospitality-oplossing van Ricoh en kan worden gezien als een verlengstuk van de aanmeldzuilen die patiënten in staat stellen om zichzelf bij binnenkomst in het ziekenhuis aan te melden.

De zorgsector verandert, de behoefte aan optimalisatie en digitalisering van processen neemt toe om uiteindelijk de individuele aandacht voor een patiënt en de kwaliteit van zorg te kunnen verhogen. Hierbij speelt ICT-innovatie, zoals e-health oplossingen, een cruciale rol. Om aan deze behoefte tegemoet te komen, hebben Ricoh en Logis.P een app ontwikkeld die de patiënt binnen het ziekenhuis van en naar zijn afspraak begeleidt. De mogelijkheid om de app uit te breiden met meer functionaliteiten wordt momenteel onderzocht.

Thomas Schneider, projectleider LUMC app van het LUMC: “De implementatie van de LUMC app is een grote vernieuwing voor het ziekenhuis. Onze patiënten weten nu sneller en beter de weg te vinden. Daarnaast sluit deze oplossing goed aan bij de strategische doelen van het LUMC waarin e-health een speerpunt is. Voor onze organisatie is het bovendien van groot belang dat we de kwaliteit van onze zorg continu blijven verbeteren.”

Pieter Rahusen, Senior Marketing & Development Manager Healthcare bij Ricoh Nederland: “De Selfservice & Hospitality-app biedt de patiënt veel duidelijkheid over het aanmelden en navigeren binnen de zorginstelling. Dit zorgt niet alleen voor tevreden patiënten, maar ook voor een betere efficiëntie voor het ziekenhuis. Medewerkers kunnen zich focussen op hun kerntaken, waardoor het ziekenhuis bespaart op kosten. We zijn er trots op dat we op deze manier een bijdrage kunnen leveren aan innovatie binnen het LUMC.”

De app is beschikbaar voor Android en iOS en is ontworpen in de huisstijl van het LUMC. Deze app is gratis te downloaden in de Play en App Store.

Bron: Ricoh

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen