Gelre ziekenhuizen kiest voor digitaal ‘smoelenboek’

Array

Gelre ziekenhuizen, het topklinisch opleidingsziekenhuis in de regio Apeldoorn-Zutphen, kiest voor ID-book plus, de digitale telefoongids van RealOpen IT, dienstverlener op het gebied van Identity & Access Management (AIM)-oplossingen. ID-book plus is een centrale, digitale telefoongids voor medewerkers, gebaseerd op het bronbestand van het HR-systeem en biedt een centrale gids met de complete en actuele informatie over alle ziekenhuismedewerkers: een digitaal smoelenboek.

Gelre ziekenhuizen bestaat uit twee ziekenhuizen, verschillende buitenpoliklinieken en een diagnostisch centrum. Hiermee is het een van de grotere ziekenhuizen in Nederland. Gelre_ZiekenhuisDe 3586 medewerkers en 190 medisch specialisten staan garant voor de kwaliteit en toegankelijkheid van de zorg. De omvang van de organisatie maakt het essentieel dat medewerkers en specialisten elkaar op de juiste locatie en tijd kunnen bereiken. Met ID-book plus beschikt Gelre ziekenhuizen over een centraal, digitaal telefoonboek met de volledige en actuele informatie over de medewerkers. Het is nu in één oogopslag duidelijk wie de medewerkers zijn en tot welke teams, afdelingen en locaties zij behoren.

Voor het digitale smoelenboek is het belangrijk dat de gegevens van de medewerkers actueel, accuraat, volledig en uniek zijn. Dat vraagt om een koppeling met een enkel bronbestand dat aan deze eisen voldoet. Bij Gelre ziekenhuizen waren de identiteiten echter opgeslagen in diverse databases van de ICT-afdeling, de salarisadministratie en de telefooncentrale. De gegevens van drie afdelingen zijn nu gekoppeld en up-to-date gemaakt. Vervolgens wordt het bronbestand van de HR-afdeling, met daarin onder meer de naam, functie, afdeling en leidinggevende, de basis voor het smoelenboek. Het ID-book plus garandeert hiermee een kwalitatief hoogwaardige, actuele database.

Cécile Oostrik, hoofd huisvesting en meldpunt techniek bij Gelre ziekenhuizen: “We wilden de actuele gegevens van alle medewerkers in een digitaal telefoonboek, met de vertrouwende lay-out van onze intranetomgeving. RealOpen IT gaf heel praktisch aan wat er binnen ID-book plus wel of niet mogelijk was. Dat was precies het advies dat we zochten: het was ja of nee, duidelijk en concreet. Deze zomer verwachten we ID-book plus te lanceren en daar hebben we goede verwachtingen van. De samenwerking met RealOpen IT verliep erg soepel en de eerste testgebruikers zijn erg enthousiast.”

Bram Haasnoot, directeur van RealOpen IT: “ID-book plus is gebaseerd op de wensen en vragen van klanten, op de praktijk dus. Daarom is het gemakkelijk inzetbaar en vooral in de zorg een ideale oplossing. Bij Gelre ziekenhuizen werkt het personeel op wisselende locaties en dan is het belangrijk dat iedereen weet waar en wanneer zij iemand kunnen bereiken. Door het nieuwe smoelenboek kan elk personeelslid gegevens over medewerkers, teams, afdelingen, actuele locaties en contactgegevens opzoeken. Dat is in de zorg natuurlijk essentieel, omdat de bereikbaarheid van medewerkers en specialisten van levensbelang kan zijn.”

De Gelre Ziekenhuizen in Gelderland bestaan uit twee ziekenhuizen. Gelre Apeldoorn en Gelre Zutphen. De twee ziekenhuizen dragen, in combinatie met verschillende buitenpoliklinieken en een diagnostisch centrum, bij aan de zorg voor inwoners van de provincie Gelderland. De Gelre Ziekenhuizen werken samen met het UMC Utrecht. De Gelre Ziekenhuizen staan onder meer bekend om de uitstekende zorg die geboden wordt op het gebied van orthopedie, dermatologie en urologie. Patiënten uit Apeldoorn, Zutphen en omstreken kunnen bij een Gelre Ziekenhuis terecht voor hoogwaardige zorg in een prettige omgeving. Beide ziekenhuizen zijn recent vernieuwd, waardoor het verblijf voor patiënten erg prettig is.

Bron:  Gelre Ziekenhuizen

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen