Bernhoven start bewustwordingscampagne ‘3 goede vragen’ voor patiënt én zorgverlener

Array

Bernhoven maakt werk van de campagne 3 goede vragen van de Patiëntenfederatie NPCF en de Federatie van Medisch Specialisten (FMS). Tijdens deze bewustwordingscampagne kunnen patiënten terecht op de webpagina www.bernhoven.nl/3goedevragen.

Een goed geïnformeerde patiënt is belangrijk. Is de patiënt namelijk goed geïnformeerd over behandeling, mogelijkheden en mogelijke alternatieven, dan kan de juiste beslissing genomen worden. De 3 goede vragen helpen om zaken goed op een rijtje te krijgen voordat beslissingen over iemands zorg genomen worden. Die drie vragen luiden: 1. Wat zijn mijn mogelijkheden? 2. Wat zijn de voordelen en nadelen van die mogelijkheden? 3. Wat betekent dat in mijn situatie?

Bernhoven adviseert haar patiënten altijd een vertrouwd iemand mee te nemen naar een belangrijk gesprek over gezondheid en behandelingen. Zeker als het om ingrijpende behandelingen gaat. Twee weten immers meer dan een. Artsen en andere zorgverleners worden in Bernhoven gecoacht en getraind om de 3 goede vragen te stimuleren en de dialoog met de patiënt op te zoeken. De website www.bernhoven.nl/3goedevragen is in het leven geroepen door de NPCF en de FMS samen. In de de flyer leest u meer informatie.

Bron: Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen

Redactie Medicalfacts / Alida Budding - Hennink

Samen met mijn dochter Janine Budding verzorg ik dagelijks het online medisch nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant is. De rol en beleving van patiënt & Healthy Ageing, zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik heb jarenlang ervaring in diverse functies in thuiszorg.

Recente artikelen