Chunyu vindt in VitalHealth strategische partner voor mHealth

0
1191

Samenwerking biedt perspectief voor tientallen miljoenen chronische patiënten in China
Chunyu Mobile Health, een snelgroeiende Chinese eHealth-pionier met reeds 88 miljoen geregistreerde gebruikers, en VitalHealth Software, een succesvolle Nederlandse IT onderneming gericht op eHealth, zetten gezamenlijk in op de ontwikkeling van slimme mobiele eHealth-oplossingen voor de Chinese markt. De organisaties hebben elkaar gevonden in hun gedeelde visie van betere zorg voor chronische patiënten. Op basis van het VitalHealth Platform zullen meerdere eHealth-oplossingen worden ontwikkeld, allereerst voor patiënten met diabetes.

Chunyu biedt al middels een app een platform voor communicatie tussen zorgverlener en patiënt in de Chinese markt. Hiervan wordt op dit moment al gebruik gemaakt door 88 miljoen patiënten die communiceren met 400.000 artsen. Dankzij de werkwijze van Chunyu ontvangen deze patiënten binnen 3 minuten antwoord op hun vragen van één van de artsen via de app. Dagelijks vinden 300.000 van dergelijke online consulten plaats. Vanuit een overeenkomst met het Chinese Ministerie van Gezondheid heeft men de ambitie om ook diabetespatiënten beter te ondersteunen. Met behulp van de kennis en technologie van VitalHealth wordt nu een nieuwe oplossing ontwikkeld die diabetici en zorgverleners helpt hun ziekte beter te managen, bijvoorbeeld door het bijhouden van bloedwaarden en laagdrempelig contact met de arts.

Chinese zorgverzekeraars
De oplossing zal onder andere worden ingezet door Chinese zorgverzekeraars die hiermee de populatie van patiënten met een chronische aandoening kunnen ondersteunen. Dankzij ingebouwde medische beslisregels wordt een alert afgegeven richting zorgverlener en patiënt bij bijvoorbeeld afwijkende bloedwaardes of vergeten controles. De arts krijgt hierbij direct een advies voor opvolging. Het inzetten van deze medische beslisregels helpt niet alleen snel en kwalitatief goede zorg te leveren maar tegelijkertijd ook om kosten te besparen voor de verzekeraar doordat tijdige signalering complicaties helpt voorkomen.

“Chunyu Mobile Health biedt state-of-the-art gezondheidsoplossingen aan de Chinese bevolking. We geloven dat chronic disease management binnen Chunyu Mobile Health betere resultaten kan leveren voor patiënten en tegelijkertijd de medische uitgaven vanuit de overheid kan terugbrengen. VitalHealth biedt al ondersteuning voor een scala aan chronische aandoeningen op basis van de medische beslisregels. We willen deze expertise graag introduceren binnen Chunyu zodat we betere service kunnen bieden aan Chinese patiënten en artsen.” aldus Fan Jing, Chief Clinical Officer bij Chunyu Mobile Health

Inzicht in Chinese markt
Tegelijkertijd biedt de overeenkomst ook veel kansen voor VitalHealth. VitalHealth is al meerdere jaren actief in China, maar de overeenkomst met Chunyu is een belangrijke doorbraak vanwege het enorme bereik dat Chunyu heeft.

Les Wold, Chief Medical Officer bij VitalHealth, reageert dan ook verheugd op de samenwerking: “VitalHealth ontwikkelt nu al bijna tien jaar eHealth-oplossingen en onze software ondersteunt al miljoenen patiënten over de hele wereld. We zijn erg enthousiast dat we kunnen samenwerken met Chunyu Mobile Health om de medische beslisregels en kennis binnen onze software toe te passen op de ongekende schaal van miljoenen patiënten in de Chinese markt.”

De overeenkomst geldt in eerste instantie voor een duur van vijf jaar. Doel is uiteindelijk om oplossingen te ontwikkelen voor meerdere chronische aandoeningen. Gedurende deze periode zal het platform dan ook worden uitgebouwd voor breder chronic disease management met ondersteuning van bijvoorbeeld COPD of hoge bloeddruk.

Vorig artikelBelang van kind niet voorop bij jeugdzorg
Volgend artikelZaterdag 31 oktober is Wereld Psoriasis Dag
Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg2.0 zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden. Ik studeerde Fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de medische- , farmaceutische industrie en de gezondheidszorg. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. Ik ga jaarlijk naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.