Start Nationale Week van Zorg en Welzijn 14 tot en met 19 maart

Landelijke campagne voor Zorg en Welzijn start 7 maart op Facebook en sluit op 19 maart af met een open dag. Ruim duizend locaties doen mee.
Van 14 tot en met 19 maart aanstaande openen ruim duizend locaties in Zorg en Welzijn hun deuren voor het grote publiek. Belangstellenden, buurtbewoners, (aankomende) studenten, vrijwilligers, cliënten en mantelzorgers kunnen komen kijken naar het werk van de 1.4 miljoen medewerkers en 450.000 vrijwilligers die zich dagelijks met passie en professionaliteit inzetten voor hun cliënten en patiënten. In 2015 bezochten rond 750.000 belangstellenden zorg- en welzijnsorganisaties die meededen aan de Nationale Week van Zorg en Welzijn.

Voor het vierde achtereenvolgende jaar voert de grootste sector van Nederland campagne onder het motto ‘Zo werkt Zorg’. Het doel is de veelzijdigheid van Zorg en Welzijn te tonen, de nieuwe ontwikkelingen en vooral de mensen die er werken in de schijnwerpers te zetten.

Facebook Gouden Hart-actie
Daarom start de campagne 7 maart op Facebook met de Gouden Hart-actie. Iedereen met een familielid, vriend(in), collega of zorgverlener in zorg of welzijn kan haar of hem met het Gouden Hart een compliment geven. Daarnaast is een speciale omslagfoto beschikbaar voor mensen die op hun eigen Facebookpagina ambassadeur van Zorg en Welzijn willen zijn. Om jongeren te interesseren is het vloggers-duo Vet Gezellig vanaf 8 maart actief met filmpjes op YouTube, Snap Chat en Instagram waar ze achter de schermen kijken van beroepen en bijzondere opleidingen. Op Twitter #WZW2016 begint nu de campagne warm te draaien.

Heel Holland Zorgt op TV
Vanaf 8 maart, 15:30 start op SBS6 de vijfdelige TV-serie Heel Holland Zorgt. In deze serie zijn verrassende ontmoetingen te zien, actuele rapportages met medewerkers en cliënten in Zorg en Welzijn. Verschillende bekende Nederlanders waaronder Jan Smit, Maik de Boer, Tineke Schouten, Gerda Havertong, Bartho Braat en Esmée van Kampen lopen één dag mee en ervaren wat voor mooi en bijzonder werk er wordt verricht. Daarnaast gaat het vloggers-duo Vet Gezellig iedere dag op stap om op geheel eigen wijze verslag te doen.

Huis-aan-huis Special Zorg en Welzijn
In de week van 7 tot en met 11 maart ontvangen ruim 6.1 miljoen huishoudens de grootste huis-aan-huis-krant van Nederland. In deze Special over Zorg en Welzijn worden nieuwe ontwikkelingen belicht die voor het grote publiek van belang zijn, want Zorg en Welzijn gaat iedereen aan. Met verhalen uit het veld komen thema’s aan bod als: andere tijden, andere zorg, de zorgprofessional-van-de-toekomst, cliënt-in-de-regie, zorgtechnologie, nieuwe beroepen en onderwijs.

Landelijke Kick off en radio
Het hoogtepunt van de campagneweek is op maandagochtend 14 maart wanneer 33 bekende BN-ers, politici en bestuurders door heel Nederland met een bijzondere activiteit bij instellingen aanwezig zijn. Van Jandino Asporaat, Diederik Samsom, burgemeester Van Zanen, Boris van der Ham, Klaas van Kruistum, Arjan Spies van The Kik, tot Henkjan Smit en radioDJ Barry Paf; allen zetten zij zich in om de veelzijdigheid van Zorg en Welzijn voor het voetlicht te brengen.

Op radio 538, Q-Music en 3FM spotjes zijn van 8 tot en met 17 maar radiospotje te horen over de Nationale Week van Zorg en Welzijn.

Samenwerkingsverband RegioPlus
De Nationale Week van Zorg en Welzijn is een initiatief van het landelijk dekkend samenwerkingsverband van vijftien regionale werkgeversorganisaties die zich bezig houden met de arbeidsmarkt in Zorg en Welzijn. De werkgeversorganisaties werken samen in de Stichting RegioPlus (www.regioplus.nl) die de Nationale Week van Zorg en Welzijn coördineert. Het doel van de campagne is het bevorderen van een inspirerend, veelzijdig en realistisch imago van de sector Zorg en Welzijn.

De TV-serie Heel Holland Zorgt en de landelijke Special werden mede mogelijk gemaakt door Pearle opticiens, Suzuki, Well-Fair, Allin1 Mediaservice en D.I.O. Drogisterijen die de medewerkers en vrijwilligers in Zorg en Welzijn een warm hart toe dragen.

 

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen